Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2018 | 51 | 647-660

Article title

Forschungsbericht zum Profil eines „guten“ Fremdsprachenlehrers in der Oberschule

Content

Title variants

Languages of publication

DE

Abstracts

EN
Profile of a ‘good’ foreign language teacher in a high school – research report The aim of this article is to present the profile of a ‘good’ foreign language teacher in high schools based on the results of the study conducted among pupils of selected high schools in two voivodeships of Poland, namely Podkarpackie Voivodeship and Wielkopolska Voivodeship. This study is part of a larger research project covering all types of schools in Poland. Apart from the above-mentioned junior high schools, primary schools, secondary schools as well as universities (neophilological degree courses, in particular those with teaching specialisation) are also included in this study.

Journal

Year

Issue

51

Pages

647-660

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Rzeszowski
  • PWSZ w Koninie

References

  • Diekmann, Andreas: Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen. Hamburg: Rowohlt 2007.
  • Kołodziejczyk, Witold: Co to znaczy dobrze uczyć? Kto to jest dobry nauczyciel? 2013.
  • Online: https://www.edunews.pl/system-edukacji/szkoly/2214-co-to-znaczy-dobrze-uczyc-kto-to-jest-dobry-nauczyciel, (Zugriff am 4.11.2017).
  • Komorowska, Hanna: Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: PWN 1982.
  • Łobocki, Mieczysław: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2009.
  • Mihułka, Krystyna: Stereotype und Vorurteile in der deutsch-polnischen Wahrnehmung. Eine empirische Studie zur Evaluation des Landesbildes durch Germanistikstudenten. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2010.
  • Mihułka, Krystyna/Chojnacka-Gärtner, Joanna: Forschungsbericht zum Profil eines „guten“ Fremdsprachenlehrers in der Grundschule. „Studia Niemcoznawcze” Band 60. 2017, S. 977–992.
  • Mihułka, Krystyna/Chojnacka-Gärtner, Joanna: Forschungsbericht zum Profil eines „guten“ Fremdsprachenlehrers am Gymnasium. In: Linguodidactica XXI. 2017, S. 205–219.
  • Putkiewicz, Zygmunt: Uczenie się i nauczanie. Czynniki wpływające na efekty nauki szkolnej. Warszawa: Nasza Księgarnia 1973.
  • Wilczyńska, Weronika/Michońska-Stadnik, Anna: Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: AVALON 2010.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-528de5ab-24c7-42e8-85a0-aeb9b74b2fae
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.