Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 139 | 198-206

Article title

Problem rzadkości w Internecie

Content

Title variants

EN
The Scarcity Problem in the Internet

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
In the paper is considered the problem of economic scarcity in relation to the virtual space of Internet. There has been considered the relationship between the digital nature of virtual products and the fact that cyberspace is placed in the real world. This combination of virtuality and reality of the Internet is reflected in the economic choices of producers and consumers, that execute transactions on the Internet. In the article is assumed a thesis claiming that virtual economy cannot be considered autonomous, as always it is related to the real economy. In conclusion are presented the practical implications of the considered dependencies.

Year

Volume

139

Pages

198-206

Physical description

Contributors

References

  • R. Dornbusch, Growth Forever, "The Wall Street Journal" z 30.07.1998, s. A18.
  • S. Czetwertyński, Implikacje internetowej bańki spekulacyjnej w dobie sieciowych rynków kapitałowych, w: Nauki o Finansach nr 4, red. G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010, s. 163-177.
  • H.R. Varian, Mikroekonomia. Kurs średni - ujęcie nowoczesne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 626.
  • D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007, s. 446-447.
  • M. Castells, Galaktyka Internetu: Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003, s. 79.
  • Ch. Anderson, Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Media Rodzina, Poznań 2008, s. 132.
  • A. Małachowski, Środowisko wirtualnego klienta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005, s. 28.
  • S.J. Liebowitz, Copying and Indirect Appropriabillity: Photocopying of Journals, "The Journal of Political Economy" 1985, No. 93 (5), s. 945-957.
  • O. Shy, The Economics of Network Industries, Cambridge University Press, Cambridge 2001, s. 53.
  • Y. Bakos, E. Brynjolfsson, Bundling Information Goods: Pricing, Profits, and Efficiency, "Management Science" 1999, No. 45 (12), s. 1616.
  • Y. Bakos, E. Brynjolfsson, Bundling and Competition on the Internet, "Marketing Science" 2000, No. 19 (1), s. 64.
  • Ch. Anderson, Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2011, s. 27-42.
  • S. Czetwertyński, The influence of non-transactional products on the income structure of enterprises in the Web economy, w: Społeczeństwo informacyjne. Stan i kierunki rozwoju w świetle uwarunkowań regionalnych, red. C.F. Hales, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008, s. 351-361.
  • S. Czetwertyński, Społeczno-ekonomiczne motywy produkcji partnerskiej w Internecie, w: Ekonomia, tom 1, red. J. Sokołowski, G. Węgrzyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 47-57.
  • S. Czetwertyński, Wspólnota jako podstawa produkcji partnerskiej, w: Społeczeństwo informacyjne w świecie rzeczywistym i wirtualnym, red. A. Szewczyk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 9-20.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-550a1381-d177-4480-af4b-94ac564a0d3a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.