PL EN


2016 | 22 | 29-34
Article title

Fragment w ćwiczeniach rozumienia tekstu literackiego w praktyce glottodydaktycznej. „Szyfr”, metafora i puenta

Title variants
EN
Fragment in literary text comprehension exercises in language teaching practice. “Encryption”, metaphor and concluding point
Conference
Nauczanie języków słowiańskich: metody, treści, praktyki; Sorbona, 5-6.02.2016
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Polish literature as material for teaching the Polish language and culture has a special status for one basic reason. Namely, it fulfils, to a significant degree, the role of the Polish national consciousness material, both in terms of locality, cultural idiomaticity or “the patriotism of small nations” which must be supported continuously by historical stories. However there is also a more rudimentary thing.
Contributors
  • Wydział Polonistyki UW
References
  • Miłosz Cz., 2011, Wiersze ostatnie [w:] Wiersze wszystkie, Wyd. Znak, Kraków. Shore M., 2012, Smak popiołów, tłum. Marcin Szuster, Wyd. Świat Książki, Warszawa. Stempowski J., 1971, Od Berdyczowa do Rzymu, Paryż. Stryjkowski J., 1999, Głosy w ciemności, Wyd. „Czytelnik” Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-5756948b-3ac8-45a6-bfce-f9be42da3c58
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.