PL
Celem niniejszego opracowania jest analiza najważniejszych kwestii związanych ze złymi praktykami instytucji finansowych oraz ich konsekwencjami na podstawie doświadczeń rynku Wielkiej Brytanii. Spojrzenie na krajowy rynek z perspektywy doświadczeń międzynarodowych umożliwi należyte zrozumienie intencji, które przyświecały rodzimym instytucjom (w szczególności Komisji Nadzoru Finansowego) dążącym do wdrożenia najwyższych standardów sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w bankach. Doświadczenia brytyjskie pokazują, iż współpraca obu sektorów bardzo często skutkowała naruszaniem praw konsumentów, co w konsekwencji doprowadziło do bardzo dużego wzrostu liczby skarg klientów oraz wartości wypłaty odszkodowań. Analiza przeprowadzona w treści artykułu wskazuje najważniejsze elementy, w których można doszukać się analogii do zjawisk występujących również na rynku polskim, zwłaszcza w zakresie ubezpieczeń sprzedawanych w bankowych sieciach dystrybucji.