PL EN


2018 | 13 |
Article title

Polskie biblioteki akademickie w Instagramie

Authors
Content
Title variants
EN
Polish academic libraries on Instagram
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Coraz więcej bibliotek, w tym także bibliotek naukowych, jest już obecnych w serwisie Instagram. Odpowiedzialni za medialny wizerunek bibliotek akademickich, próbują dotrzeć przez media społecznościowe do obecnych użytkowników, przedstawić im swoją ofertę, a także przyciągnąć nowych czytelników. Serwis Instagram zadebiutował w październiku 2010 r. i jest dedykowany przede wszystkim do materiałów graficznych - zdjęć i krótkich materiałów wideo.
EN
More and more libraries are already present on Instagram. Those responsible for the image of academic libraries in the media try to reach out to users through social media, to present the library’s offer and to acquire new readers. The Instagram website debuted in 2010 and is dedicated mainly to visual materials - photos and short videos.
Year
Issue
13
Physical description
Contributors
author
  • Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
References
  • Bizub W., 8 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim Instagram zastąpi Facebooka [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://wojciechbizub.pl/2017/12/06/8-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-zanim-instagram-zastapi-facebooka/.
  • Czubkowska S., Facebook dla e-emerytów? Młodzi wybierają Snapchat i Instagram. In Gazeta Prawna.pl [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/1012245,facebook-instagram-snapchat-too-long-didn-t-watch-youtube.html.
  • Jaskowska B., Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie, „Warsztaty Bibliotekarskie”, [online], 2015, nr 1 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/nr-12015-45/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie/.
  • Kawasaki G., Fitzpatrick P., Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2016.
  • Kuchta M., Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagrama. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/facebook-traci-mlodych-uzytkownikow-na-rzecz-snapchata-i-instagrama/.
  • Kuchta M., 8 błędów social media marketingu, których powinieneś unikać. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/8-bledow-social-media-marketingu-ktorych-powinienes-unikac/.
  • Lamberti M., Theus M., Media społecznościowe w polskich bibliotekach, archiwach i muzeach, „Biblioteka”, [online], 2016, nr 20, s. 183-205 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/b/article/download/7074/7071.
  • Machcińska K., Media społecznościowe w bibliotece - rodzaje, funkcje, strategia działania. In M. Odlanicka-Poczobutt, K. Zioło (red.), Biblioteka akademicka. Infrastruktura - uczelnia - otoczenie, Gliwice, 24-25 października 2013 r., Gliwice, 2014, s. 267-276.
  • Przybysz J., Pioterek P., Media społecznościowe w służbie bibliotek. In H. Brzezińska-Stec, J. Żochowska (red.), Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa, Białystok, 2015, s. 339-356.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-59dc47fd-a786-41c3-a3e0-fcf978d8f597
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.