PL EN


2013 | 20 | 8 | 32-37
Article title

Kształtowanie marki kluczowych przedsiębiorstw budowlanych

Authors
Content
Title variants
EN
New trends in the consumption behaviour of urban households in the period of crisis
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł jest poświęcony nowym trendom w zachowaniach polskich gospodarstw domowych w okresie współczesnego kryzysu. Po omówieniu metodologii badania oraz cech próby badawczej i jej charakterystyki, scharakteryzowane zostały najważniejsze nowe trendy w zakresie konsumpcji dostrzeżone wśród respondentów, nabierające na sile w okresie kryzysu, takie jak: świadoma konsumpcja, sprytne zakupy, konsumpcja kolaboratywna, freeganizm, social media oraz domocentryzacja. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.
EN
The article analyses new trends in the behaviour of Polish households during the present crisis. The description of the research methodology and the sample used is followed by a discussion of major consumption trends observed among the respondents, such as cocooning, conscious consumption, smart shopping, collaborative consumption, freeganism and use of social media, which become more pronounced in periods of crisis. The article concludes with a summation of the discussion and major conclusions.
Year
Volume
20
Issue
8
Pages
32-37
Physical description
Dates
published
2013-08-20
Contributors
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, katfin@uwm.edu.pl
  • Katedra Finansów i Bankowości
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-5a5f0fb3-3978-4411-b910-ed37a857f867
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.