Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 473 | 498-506

Article title

Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych na rynku polskim

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W okresie po II wojnie światowej w wyniku wzrostu zapotrzebowania na usługi noclegowe nastąpiła transformacja sektora hotelarskiego. Obserwuje się przyspieszenie procesów koncentracji, a na rynku coraz ważniejszą rolę odgrywają korporacje hotelowe. Dzięki dużym zasobom kapitałowym, sieciowej strukturze, angażowaniu do pracy wysoko kwalifikowanego personelu są liderami innowacji na rynku, uzyskują przewagę konkurencyjną. Po roku 1989 obserwuje się w Polsce coraz szersze wchodzenie na rynek międzynarodowych korporacji hotelowych. W wyniku ich rozwoju struktura polskiego rynku hotelowego ulega zmianom. Działalność dużych korporacji przynosi zarówno korzystne zmiany, ale niesie także pewne zagrożenia. Celem artykułu jest identyfikacja prawidłowości rozwoju międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku w Polsce. Jako metodę badawczą przyjęto analizę wyników różnych raportów dotyczących rynku hotelowego, rezultaty własnych badań i przemyśleń.

Contributors

author

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5cbf8802-fbdf-4e60-82e8-0582268c36a2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.