Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 95 | 527-538

Article title

Zastosowanie koncepcji marketingu terytorialnego w procesach komunikacyjnych jednostek terytorialnych

Title variants

EN
The Use of the Concept of Territorial Marketing in the Process of Communication of Territorial Units

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Od kilkudziesięciu lat na świecie rozwijana jest koncepcja marketingu terytorialnego. W Polsce stosunkowo niedawno jednostki terytorialne zaczęły wdrażać działania w oparciu o tę koncepcję, mimo iż to dzięki niej kształtowany jest wizerunek jednostki. Na wizerunek miasta, czyli sposób, w jaki jest postrzegane, składa się szereg cech oraz skojarzeń z nim związanych. Pomyślna i właściwa jego kreacja wyraża się w dążności do wywołania optymalnej ilości pozytywnych skojarzeń z nim związanych, a działania promocyjne miasta powinny być pochodną przyjętej strategii rozwoju. Skuteczność promocji uwarunkowana jest wieloma czynnikami, m.in. logiczną konsekwencją następujących po sobie etapów wdrażania oraz odpowiednim doborem narzędzi marketingowych. Celem publikacji jest zaprezentowanie standardowych działań komunikacyjnych stosowanych przez jednostki terytorialne na przykładzie miasta Sokołów Podlaski, jednostki niewyróżniającej się na rynku innych miast, która jednak swój potencjał może czerpać z marki przedsiębiorstwa znajdującego się na terenie Sokołowa Podlaskiego. Firma przetwórstwa mięsnego "SOKOŁÓW S.A." ma silną pozycję i rozpoznawalną markę w Polsce wśród przedsiębiorstw z sektora mięsnego. Autor pragnie sprawdzić, czy potencjał marki SOKOŁÓW S.A. przekłada się na potencjał miasta.
EN
For decades the world developed the concept of territorial marketing. Poland, only recently has started to implement territorial units of action based on this concept, even though the image of the unit is shaped by it. The way it is perceived, consists of a lot of attributes and associations connected with the image of the city. Its successful and appropriate creation, is expressed in the tendency to produce the optimum amount of positive connotations associated with the city, and the promotion should be a derivative of the development strategy. Promotion effectiveness is dependent on many factors, including the logical consequence of the successive stages of implementation and selection of appropriate marketing tools.The aim of the publication is to present a standard of communication activities used by local authorities, as an example of Sokolow Podlaski, which is similar to other market towns, however, its potential may grow from the brand of a company located in Sokolow Podlaski. The meat processing company "SOKOŁÓW SA", is a strong and recognizable brand in Poland among the companies in the meat sector. The author wishes to prove that the potential of the brand of SOKOŁÓW SA can influence the potential of the city.

Contributors

  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

References

  • 1. Domański T., Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich Instytut Studiów Międzynarodowych Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • 2. Florek M., Promocja w marketingu terytorialnym, [w:] Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
  • 3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2002.
  • 4. Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, [w:] Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • 5. Kotler Ph., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • 6. Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa 1999.
  • 7. Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1996.

Notes

PL
Pełny tekst artykułu umieszczono za zgodą wydawcy. Tekst ten jest również dostępny w internecie na stronie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5d3e1857-2d95-4f4e-89a3-680aa0c1be0e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.