PL EN


2015 | 6 | 1 | 183-187
Article title

Marketyzacja usług edukacyjnych

Content
Title variants
EN
Commercialization of Education Service
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
W artykule przedstawiono wpływ urynkowienia gospodarki na polską oświatę. Wskazano również przyczyny rywalizacji szkół, ich walkę o tzw. dobrą markę oraz wyjaśniono, na czym polega mechanizm konkurencji na rynku polskich usług oświatowych.
EN
Influence of market commercialization on the polish education has been presented in the article. It has been indicated what the reasons are for the schools to compete for the better brand. On top of that the explanation of competition mechanism on polish education market has been given.
Year
Volume
6
Issue
1
Pages
183-187
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
References
  • Hausner J. (red.) (1999), http://www.msap.uek.krakow.pl/doki/publ/komunikacja.pdf (24.04.2015).
  • Jakość oświaty jako efekt zarządzania strategicznego (2011): Warszawa.
  • Witek-Hajduk M.K. (red.) (2011), Zarządzanie silną marką, Warszawa.
  • Majewska-Opiełka I. (1998): Umysł lidera: jak kierować ludźmi u progu XXI wieku, Warszawa.
  • Szymański M.J. (2013): Socjologia edukacji. Zarys problematyki, Kraków.
  • Woźniak K. (2014): Encyklopedia zarządzania, http://mfiles.pl/pl/index.php/Cechy_informacji(24.04.2015).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-5d91a0cb-e366-4a9a-99cc-846c25043847
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.