PL
Celem artykułu jest ukazanie wpływu social mediów na decyzje zakupowe konsumentów. Wykorzystano metodę CAWI (badań online) oraz desk research. Przeprowadzone badania umożliwiły zbadanie efektywności social media marketingu oraz sformułowanie wniosków, z których najistotniejszym jest to, że pomimo występujących niedogodności, działanie przedsiębiorstw w mediach społecznościowych jest jednym z bardziej skutecznych elementów strategii marketingowej, ponieważ daje ogromne możliwości do rozwoju wizerunku marki przedsiębiorstwa, dialogu z konsumentami oraz prowadzi do stania się integralnym członkiem społeczności konsumenckiej.
EN
The purpose of this article is to examine the impact of social media on consumer purchase decisions. The method used was CAWI (online survey) and desk research. The research made it possible to examine the effectiveness of social media marketing and to formulate conclusions, the most important of which is that, despite the inconveniences, the operation of enterprises in social media is one of the more effective elements of marketing strategy, because it provides great opportunities for the development of the company's brand image, dialogue with consumers and leads to becoming an integral member of the consumer community.