Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 7 | 3 | 221-226

Article title

Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania

Authors

Content

Title variants

EN
Student–teacher relationships key to successful teaching

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie. Dobre relacje między nauczycielami i uczniami są tajemnicą sukcesu udanego nauczania. Tylko gdy w relacjach panuje duch zachęty i współpracy, a ludzie wierzą w siebie i mogą rozwijać swoje potencjały, aktywowane zostają systemy motywacji, które odgrywają ogromną rolę w procesach uczenia się. Dziś, gdy internet stał się ważną przestrzenią społeczną współczesnego ucznia, nie sposób pominąć i tego obszaru do budowania relacji otwierającego uczniom możliwość komunikacji nie tylko w sprawach dydaktycznych, ale i wychowawczych. Jednak nie zapominajmy, że najwyższą wartość będą miały relacje tworzone dwuwymiarowo – poprzez regularne spotkania bezpośrednie i przez internet.
EN
The objective is to draw attention to the role of the relationship between students and teachers, which depend not only the interest and passion to the students of the subject, their results and specific messages, but also, how will they fare in life and how to develop as people. Good relationship between teachers and students are the secret of the success of successful teaching. Only, when in relationship is the spirit of encouragement and cooperation, and people believe in themselves and they can develop their potentials are activated systems of motivation, which play a huge role in the process of learning. Today, when the Internet has become an important social space of the modern student and not overlook this area to build relationships, opening the students the opportunity to communicate not only in teaching matters, but in educational. However, the highest value will have a fabric structure always creates two-dimensional – by means of regular meetings and over the Internet.

Year

Volume

7

Issue

3

Pages

221-226

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

References

  • Bauer J. (2015), Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców, Słupsk.
  • Fiske J. (2008), Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław.
  • Juul J. (2014), Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców?, Podkowa Leśna.
  • Łukasieiwcz-Wieleba J. (2014) Autorytet nauczyciel [w:] S. Kuruliszwili (red.), Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Kraków.
  • Okoń W. (2004), Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa.
  • Polak M. (2013), Kompetencje cyfrowe uczniów i nauczycieli, http://www.edunews.pl/badaniai-debaty/badania/2481-kompetencje-cyfrowe-uczniow-i-nauczycieli (1.05.206).
  • Polak M. (2015) Co internet zrobił z relacjami, a co jeszcze zrobi?, http://www.edunews.pl/badaniai-debaty/badania/3239-co-internet-zrobil-z-relacjami-a-co-jeszcze-zrobi (10.05.2016).
  • Polak M. (2016), Najważniejsze w szkole są relacje, http://edunews.pl/system-edukacji/nauczyciele/3363-najwazniejsze-w-szkole-sa-relacje (12.04.2016).
  • Rasfeld M., Breidenbach S. (2015), Budząca się szkoła, Słupsk.
  • Sikorski W. (red.) (2015), Neuroedukacja. Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się, Słupsk.
  • Sobczyk D. (2008), Sposoby porozumiewania się w Internecie [w:] M. Wawrzak-Chodaczek (red.), Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, Toruń.
  • Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J. (2003), Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, Poznań.
  • Żylińska M. (2013), Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5ed75123-c247-4da8-bb03-18dfc84d2e71
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.