Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 1 | 119-126

Article title

Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów poza schematami – z myślą o przyszłości

Selected contents from this journal

Title variants

EN
Cooperation of Polish and Ukrainian educators outside the box – with a view to the future

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem opracowania jest ukazanie wielowymiarowości i walorów współpracy formalnej i nieformalnej polskich i ukraińskich pedagogów i jej znaczenia dla wspólnej przyszłości. W opracowaniu zastosowano metodę opisową, wykorzystując doświadczenia uzyskane podczas kilkunastoletnich kontaktów z ukraińskimi nauczycielami akademickimi podczas konferencji i forów naukowych oraz w trakcie zajęć na studiach, a także wykorzystując przegląd literatury przedmiotu.
EN
The aim of the study is to show the multidimensionality and values of formal and informal cooperation between Polish and Ukrainian educators and its importance for the common future. The study uses a descriptive method as well as a review of literature on the subject to describe the experience gained during conferences, scientific forums and work at universities over several years of contacts with Ukrainian academic teachers.

Year

Issue

1

Pages

119-126

Physical description

Dates

printed
2022-03-30

Contributors

  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej

References

  • Bańka A. (2016), Motywacja osiągnięć, Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura.
  • Foster J. (2003), Motywacja w miejscu pracy, w: Chmiel N. (red.), Psychologia pracy i organizacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Grabowski D., Chudzicka-Czupała A., Rachwaniec-Szczecińska Ż. (2018), Etyka pracy a motywacja osiągnięć, „Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal”, nr 24/3, s. 539–546.
  • Hofstede G. (2000), Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Karney J.E. (2007), Psychopedagogika pracy. Wybrane zagadnienia z psychologii i pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.
  • Linehan M., Hanappi-Egger E. (2006), Diversity and diversity management: a comparative advantage? w: Holt Larsen H., Mayrhofer W. (red.), Managing Human Resources: a thematic approach, Routledge, New York.
  • Pervin L.A., John O.P. (2002), Osobowość. Teoria i badania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Schein E.H. (2004), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, A Wiley Imprint, San Francisco.
  • Wiatrowski Z. (2005), Podstawy pedagogiki pracy, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. K. Wielkiego, Bydgoszcz.
  • Wojnar I. (1994), Trzy wymiary estetycznej samowiedzy człowieka, „Sztuka i Filozofia”, nr 8, s. 77–92.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563
EISSN
2391-8020

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5f2f4c43-3578-4765-bf9f-1596a439f0bd
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.