PL EN


2013 | 16 | 4 | 633-647
Article title

O dwóch rodzajach „odbiorców” działań zawodowych podejmowanych przez psychologów

Selected contents from this journal
Title variants
EN
On two kinds of “recipients” of professional actions undertaken by psychologists
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W artykule Autor wprowadza rozróżnienie dwóch rodzajów odbiorców: osoby (instytucje) poszukujące pomocy u psychologa profesjonalisty oraz psychologowie profesjonaliści, którzy - aby ich pomoc była etyczna i skuteczna - korzystają z wyników pracy (naukowych teorii i metod badawczych) psychologów badaczy. Artykuł akcentuje rolę świadomości metodologicznej (równie ważnej co świadomość etyczna). Myślą przewodnią artykułu jest teza Roberta Rosenthala: „Zła nauka rodzi złą etykę" („Bad science makes for bad ethics").
EN
In the article, the author introduces a distinction between two types of recipients: individuals (institutions) seeking the assistance of a practitioner psychologist, and practitioner psychologists, who use the results of the work of research psychologists in order to make their assistance ethical and effective. The article stresses the role of methodological awareness (as important as ethical awareness). The the central idea of the paper is R. Rosenthal's thesis: "Bad science makes for bad ethics."
Year
Volume
16
Issue
4
Pages
633-647
Physical description
Dates
published
2013
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-62404e73-f025-461a-be2d-5af27795088b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.