Title variants
Quality management system effects assessment
Languages of publication
Abstracts
Przedmiotem niniejszego opracowania jest przedstawienie najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością a w szczególności efektów z jego posiadania. Praca przedstawia systemowe zarządzanie jako jeden ze sposobów nadzorowania funkcjonowania i rozwoju organizacji. poprzez. Poruszono również zagadnienia związane systemami zarządzania jakością oraz z rodzajami wdrażanych systemów. Zidentyfikowano i oceniono efekty z wdrożenia systemu zarządzania jakością, które zostały poparte autorskimi danymi empirycznymi uzyskanymi w przeprowadzonym badaniu 520 przedsiębiorstw byłego woj. koszalińskiego. Wskazano pozytywny wpływ system zarządzania jakością na poprawę świadczonej jakości, powtarzalności, konkurencyjność, klientów (utrzymanie i pozyskanie), pracowników oraz wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji. Dzięki takim efektom organizacja posiada zdolność ciągłego doskonalenia funkcjonowania organizacji jak i poprawy stanu jakości oferowanych produktów lub usług, czego efektem jest kompleksowe zaspokojenie potrzeb klientów.
Keywords
Journal
Year
Volume
Issue
Pages
203-214
Physical description
Contributors
author
- Adiunkt, doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu, Zakład Zarządzania, Instytut Ekonomii i Zarządzania, Politechnika Koszalińska, marcin.olkiewicz@tu.koszalin.pl
References
- Adamska M. (red.) (2004), Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa.
- Griffin R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, WN PWN, Warszawa.
- PN-EN ISO 9000. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia(2006), Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa.
- http://www.iso.org/iso/pressrelease.htm?refid=Ref1491 (dostęp dnia 14.03.2012).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-629db2dc-35f0-48ef-99c0-cc33791a6649