Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 11 | 93-106

Article title

Party Switching as a Media Phenomenon in the Election Campaign

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The article presents changes that take place in mass media during and after the party switching. The main reason why politicians are changing „their colors” - is that they want to become the celebrities. This work is an attempt of research about possible motivation of those figures. It is also important to consider if exist characteristic features that are assigned to identified political types?

Year

Issue

11

Pages

93-106

Physical description

Contributors

  • University of Silesia in Katowice, Poland

References

  • Cichosz M. (2009), Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, [in:] W. Jabłoński, L. Sobkowiak (eds.) Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Cichosz M. (2005), Wizerunek lidera politycznego, [in:] M. Jeziński (ed.), Marketing polityczny – w poszukiwaniu wyborczego sukcesu, Toruń.
  • Cwalina W., Falkowski A. (2005), Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk.
  • Dobek – Ostrowska B. (2006), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Heller W, Mershon C. (2009), Political Parties and Legislative Party Switching, New York: Mcmillan.
  • Ilciów A. (2013), Tożsamość partii politycznej w procesie komunikowania politycznego, „Atheneum Polskie Studia Politologiczne”, no. 37.
  • Jeziński M. (2004), Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • Kolczyński M. (2008), Strategie komunikowania politycznego, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Kołodziej Sz. (2015), Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w 2015 roku, Studia Politicae Universitatis Silesiensis, in print.
  • Leary M. (2000), Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Mazur M., Turska-Kawa A. (2009), Modernizacja i profesjonalizacja kampanii wyborczych. Kampania prezydencka w USA w 2008 roku, „Studia Politicae Universitatis Silesiensis”, Tom VI.
  • Mistewicz E., Karnowski M. (2010), Anatomia władzy, Warszawa: Wydawnictwo Czerwone i Czarne.
  • Nimmo D., Savage R. (1976), Candidates and Their Images: Concepts, Methods and Findings, Pacific Palisades, CA: Goodyear.
  • Norris P. (2000), A Virtuous Circle: Political Communication in Post Industrial Democracies, New York: Cambridge University Press.
  • Pietraś Z. (1998), Decydowanie polityczne, Warszawa: Wyd. PWN.
  • Sempach M. (2013), Marketingowy proces budowania wizerunku nowoczesnej zorientowanej rynkowo organizacji politycznej, „Rocznik Politologiczny”, no. 8-9.
  • Tunkis P., Safety in Numbers: Group Linkages and the Persistence of Party Switching in Poland, Electoral Control Workshop II. www.electoralcontrol.com (11.09.2015).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-63dcd263-0efc-4ad0-a187-16859951ea9a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.