Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 186 cz 1 | 127-136

Article title

Innowacje w bankowości dla firm

Authors

Content

Title variants

EN
Innovations within Banking for Enterprises

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Innowacje finansowe są coraz częściej postrzegane jako kluczowe czynniki sukcesu współczesnych podmiotów gospodarczych. Z punktu widzenia przedsiębiorstw stopień zadowolenia klientów uzależniony jest od szybkości i efektywności zawieranych transakcji gospodarczych. Dlatego firmy są żywo zainteresowane sposobami przyśpieszenia i uwiarygodnienia dokonywanych operacji finansowych, wykorzystaniem instrumentów umożliwiających im pozyskanie kapitału na planowane inwestycje oraz zmniejszeniem ryzyka utraty płynności finansowej wynikającej z braku płatności od kontrahentów. Z punktu widzenia instytucji finansowych, ich atrakcyjność dla klienta wrasta wraz z ilością i jakością oferowanych produktów bankowych oraz kompleksowością i sprawnością obsługi klientów, dlatego tworzenie i wprowadzanie innowacji jest obecnie jednym z głównych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej tych podmiotów na rynku. Celem publikacji jest przedstawienie innowacji bankowych jako jednego z rodzajów innowacji finansowych, omówienie głównych kierunków zmian dokonywanych w bankowości dla przedsiębiorstw oraz przedstawienie wybranych produktów nowoczesnej bankowości dla firm.

Year

Volume

Pages

127-136

Physical description

Contributors

author

References

  • Bankowa obsługa firm. Rachunki, rozliczenia pieniężne, kredyty inwestycyjne. Red. R. Szewczyk. Kraków 2002.
  • Bankowość. Red. M. Zalewska. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2013.
  • Błach J.: Innowacje finansowe i ich znaczenie we współczesnym systemie finansowym - identyfikacja i systematyzacja problemu. "e-Finanse" 2011, vol. 7, nr 3. Rzeszów.
  • Błach J.: Koszty zastosowania innowacji finansowych w działalności przedsiębiorstw - identyfikacja problemu. "Annales", VOL XLVI, 4. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2012.
  • Grzegorczyk M.: Marketing bankowy. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1999.
  • Grzywacz J.: Współpraca przedsiębiorstwa z bankiem. Difin, Warszawa 2006.
  • Korenik D.: Konkurencyjność i konkurencja banków polskich od lat dziewięćdziesiątych XX wieku. (Rynek klientów indywidualnych i gospodarczych). Wrocław 2002.
  • Krzyżkiewicz Z.: Innowacje bankowe. Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości, Warszawa 1996.
  • Michalopoulos S., Leaven L., Levine R.: Financial Innovation and Endogenous Growth. National Bureau of Economic Research, Working Papers 15356, Cambridge, September.
  • Maciejewski K.: Banki wspólnie zadbają o rynek mobilnych płatności w Polsce. https:// www.obserwatorfinansowy.pl/badania-i-raporty/banki-wspolnie-zadbaja-o-rynekmobilnych- platnosci-w-polsce/ (08.11.2013).
  • Marcinkowska M.: Innowacje finansowe w bankach. "Acta Universitatis Lodziensis", Folia Oeconomica 266, Łódź 2012.
  • Nosowski A.: Geneza bankowości elektronicznej. W: Bankowość elektroniczna. Red. A. Gospodarowicz. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Ongena S., Smith D.C.: Bank Relationships: A Survey. W: Haker P., Zenios S.A.: The Performance of Financial Institutions. Cambrige University Press, London.
  • Raport Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe II kwartał 2013 r. Związek Banków Polskich, 2013.
  • Schumpeter J.: Teoria rozwoju gospodarczego. PWN, Warszawa 1960.
  • Słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 2006.
  • Świecka B.: Bankowość elektroniczna. CeDeWu.pl, Warszawa 2012.
  • Zawadzka Z.: Zmiany w bankowości światowej. W: Bankowość. Podręcznik akademicki. Red. W.L. Jaworski, Z. Zawadzka. Poltext, Warszawa 2005.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-640b9518-5c62-4f3b-b67a-9020a0c7ee3d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.