PL EN


2016 | 1 (64) | 75-85
Article title

The perception of Ukrainian identity during Euromaidan in Polish opinion-making press

Authors
Content
Title variants
PL
Postrzeganie tożsamości ukraińskiej podczas Euromajdanu w polskiej prasie opinii
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The article presents the image of Ukraine created by the most popular Polish opinion-making weeklies: “Polityka”, “Wprost”, “Newsweek Polska”, “wSieci” and “Gość Niedzielny”. The goal of the analysis is to demonstrate the ways in which various socio-political processes and transformations back in 2014 were perceived outside Ukraine.
PL
W artykule przedstawiono wizerunek Ukrainy kreowany przez najważniejsze polskie tygodniki opinii: „Politykę”, „Wprost”, „Newsweek Polska”, „wSieci” i „Gościa Niedzielnego”. Analizę przeprowadzono po to, aby zaprezentować, w jaki sposób różne procesy społeczno-polityczne i zmiany na Ukrainie są postrzegane nie tylko na jej terytorium, ale także poza nim.
Year
Issue
Pages
75-85
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-647df8e6-42a2-49cb-a2c4-d2af7d262b2f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.