PL
Zadowolenie z pracy określane jako satysfakcja lub podnoszenie jakości życia jest problemem społecznym i psychologicznym związanym z wykonywaniem pracy. Odczuwana przyjemność oraz zaspokojenie potrzeb płynących z pracy jest jedną z podstawowych konieczności funkcjonowania człowieka. Celem niniejszego artykułu jest wyjaśnienie zależności pomiędzy satysfakcją z życia a wybranymi czynnikami osobowościowymi u pracowników banku. W artykule zostało omówione pojęcie zadowolenia z pracy oraz cechy osobowościowe w świetle wybranych teorii psychologicznych. Artykuł jest pomocnym źródłem wiedzy na temat psychologicznych aspektów pracy doradcy klienta, doboru odpowiednich cech osobowości na to stanowisko oraz osobowościowych aspektów zadowolenia z wykonywanej pracy.
EN
Job satisfaction defined as satisfaction or raising the quality of life is a social and psychological problem related to the performance of work. Feeling pleasure and satisfying the needs of work is one of the basic necessities of human beings’ functioning. The purpose of this article is to clarify the relationship between life satisfaction and selected personality factors for the bank employees. The article discusses the concept of job satisfaction and personality traits in the light of selected psychological theories. The article is a helpful source of knowledge about the psychological aspects of the work of a client adviser, selection of appropriate personality traits for this position and personality aspects of job satisfaction.