Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 6 (353) | 104-115

Article title

Innowacyjność rodzinnych przedsiębiorstw usługowych na przykładzie innowacji marketingowych

Content

Title variants

EN
Innovativeness of Family Service Enterprises on the Example of Marketing Innovations
RU
Инновационность семейных предприятий обслуживания на примере маркетинговых инноваций

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem pracy jest charakterystyka i analiza innowacji marketingowych w działalności rodzinnych firm usługowych. W pracy analizowano serwisy internetowe i fan page w serwisach społecznościowych należące do firm rodzinnych prowadzących działalność usługową. Firmy rodzinne wykorzystują narzędzia marketingu internetowego i są obecne w serwisach społecznościowych, jednak w zbyt małym stopniu stosują interaktywne narzędzia marketingowe. Implikacje praktyczne pracy pozwalają na wskazanie skutecznych narzędzi marketingu internetowego dostępnych dla małych firm rodzinnych. Implikacje społeczne eksponują kreatywność i potencjał innowacyjny firm rodzinnych. Artykuł ma charakter badawczy.
EN
An aim of the study is to characterise and analyse marketing innovations in activities carried out by family service firms. In her study, the author analysed Internet services and fan pages in social services belonging to family firms carrying out service activities. Family firms use Internet marketing tools and are present in social services; however, they apply in a too low degree interactive marketing tools. The practical implications of the study allow indicating efficient tools of Internet marketing accessible for small family firms. The social implications expose creativity and innovative potential of family firms. Article’s category: research article.
RU
Цель работы – дать характеристику и провести анализ маркетинговых инноваций в деятельности семейных обслуживающих фирм. В работе анализировали интернет-сервисы и фан-страницы в общественных сервисах, принадлежащие семейным фирмам, осуществляющим обслуживающую деятельность. Семейные фирмы используют инструменты интернет-маркетинга и они выступают в общественных сервисах, однако в слишком низкой степени применяют интерактивные маркетинговые инструменты. Практические импликации работы позволяют указать результативные инструменты интернетмаркетинга, доступные для малых семейных фирм. Социальные импликации экспонируют креативность и инновационный потенциал семейных фирм. Категория статьи: исследовательская статья.

Year

Issue

Pages

104-115

Physical description

Dates

published
2014-11-2014-12

Contributors

  • Politechnika Częstochowska

References

  • Bazarnik J. (2011), Business Intelligence w przedsiębiorstwie handlowym, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 74.
  • Brierley S. (2002), The Advertising Handbook, Routledge, London.
  • Dzierżanowski M., Szultka S., Tarnowicz P., Wójnicka E. (2005), Analiza stanu i kierunku rozwoju parków naukowo-technologicznych, inkubatorów technologicznych i centrów transferu technologii w Polsce, PARP, Warszawa.
  • Edelman D. (2011), Budowanie marek w epoce cyfrowej, „Harvard Business Review Polska”, nr 12.
  • Kowalewska A. (red.), (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce – szanse i wyzwania. Raport PARP, PARP, Warszawa.
  • Kijek T. (2011), Innowacyjność a dynamika konkurencji: podejście ewolucyjne, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 168.
  • Kotler Ph., Caslione J. A. (2010), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa.
  • Mandl I. (2008), Overview of Family Business Relevant Issues, Final Report, Austrian Institute for SME Research, Vienna.
  • Modrzewski P. (2008), Google Adwords w praktyce. Skuteczna reklama w Internecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Podlaski A. (2009), Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice.
  • Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Scheller A., Schwartz T (2010), Leitfaden WOM Marketing, Marketing Boerse, Hamburg.
  • Szymański G. (2013), Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Zajkowski R. (2008), Outsourcing wybranych usług marketingowych w mikro i małych przedsiębiorstwach, (w:) Radzewicz A., Michalak J. Czynnik ludzki w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
0438-5403

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-653ec701-5aba-4340-a380-a77af1ce84ec
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.