PL
Na całym świecie zwraca się coraz większą uwagę na rolę przebywania na świeżym powietrzu – w przyrodzie, jako ważnego aspektu dzieciństwa. Artykuł ukazuje wielorakie spojrzenia na proces uczenia się i miejsce, w którym ono się odbywa, oraz zachęca do rozważenia własnego sposobu rozumienia i interpretowania problematyki związanej z edukacją na zewnątrz. Wykorzystanie różnych perspektyw ujmowania tegoż zagadnienia może pomóc w uzyskaniu lepszego rozpoznania tego, jak przebiega proces uczenia się wewnątrz i na zewnątrz sali lekcyjnej i jakie to ma znaczenie dla rozwoju dziecka.
In numerous countries around the world, increasingly more attention is being devoted to the significance of spending time in the fresh air in a natural setting. This is considered to be a crucial aspect of childhood. The article presents a multifaceted perspective on the learning process and on where it takes place. It also encourages the reader to apply his or her own understanding and interpretation of issues related to outdoor learning. The use of a variety of approaches to this notion can facilitate a better insight into the course of the learning process in both classroom and outdoors settings, as well as the issue's importance in children’s development.