PL EN


2015 | 2 | 37-46
Article title

RADZENIE SOBIE NAUCZYCIELI AKADEMICKICH Z WYMAGANIAMI KRK ZWIĄZANYMI Z REALIZACJĄ PRZEDMIOTU „ANDRAGOGIKA”

Authors
Content
Title variants
EN
University teachers’ coping with the National Qualifications Framework requirements in teaching andragogy courses
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W artykule przedstawiam trudności, jakie przeżywałem kilkanaście lat temu i przeżywam obecnie, związane z prowadzeniem zajęć z andragogiki. Je- stem przekonany, że z podobnymi kłopotami, dylematami i pojawiającymi się po- kusami dotyczącymi treści zajęć, sposobów ich przekazów spotykają się obecnie również inni andragodzy – nauczyciele akademiccy. Owo przekonanie zrodziło się po przestudiowaniu kilkunastu kart tego przedmiotu zamieszczonych w USOS-ach poszczególnych uczelni. Z lektury zapisów w kartach przedmiotu wynika, że wiele Koleżanek i wielu Kolegów przeżywa nie tylko trudności, jak prowadzić ten przed- miot, ale również jak go opisać w KRK.
EN
In the article I discuss the challenges I have faced while teaching andragogy courses at the university level over the last two decades. I believe that similar problems, dilemmas and temptations related to the coursework content and instruction modes are now being experienced also by other adult education professionals – university teachers. My position was formed by a study of several andragogy course descriptions from the USOS databases of various universities. The course descriptions imply that many of my colleagues – lecturers in andragogy – find it difficult not only to teach the subject but also to adequately describe it according to the National Qualifications Framework terms.
Year
Issue
2
Pages
37-46
Physical description
Contributors
author
  • Wydział Nauk Pedagogicznych Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, j.kargul@dswe.pl
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-67741302-0c63-44e7-b08e-84fd82cc27cc
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.