PL EN


2018 | 5 (376) | 122-130
Article title

Dissatisfaction Criteria of Participants of Scientific Conferences in the Light of Exploratory Data Analyses

Authors
Content
Title variants
PL
Kryteria dyssatysfakcji uczestników konferencji naukowych w świetle badań eksploracyjnych
RU
Критерии диссатисфакции участников научных конференций в свете разведочных анализов данных
Languages of publication
PL EN RU
Abstracts
EN
The aim of the article is to identify the most important dissatisfaction criteria of participants of conferences related to attendance in these events determining their negative evaluation of them. The author’s research was of the qualitative nature and there was used the critical event method. The study was carried out among 20 selected participants of scientific conferences - academic staff from 5 Polish universities. According to the research, the main criteria, which eventually resulted in their negative evaluation, were inappropriate treatment of some conference attendants by the holders and/or other participants, and the lack of or insufficient care of the holders about their integration.
PL
Celem artykułu jest identyfikacja kryteriów dyssatysfakcji uczestników konferencji naukowych, związanych z uczestnictwem w tych wydarzeniach, determinujących negatywną ich ocenę. Zrealizowane przez autorkę badania miały charakter jakościowy. Przeprowadzono je przy wykorzystaniu metody zdarzeń krytycznych. W badaniu wzięło udział 20 uczestników konferencji naukowych - pracowników naukowo-dydaktycznych z 5 polskich uczelni. Jak wynika z badań, do głównych kryteriów dyssatysfakcji uczestników konferencji wpływających na negatywną ocenę tych wydarzeń należą: nieodpowiednie traktowanie uczestników przez organizatorów lub innych uczestników oraz brak lub niewystarczająca dbałość organizatorów o integrację uczestników.
RU
Цель статьи – выявить критерии диссатисфакции участников научных конференций, связанных с участием в этих событиях, определяющих нега- тивную их оценку. Осуществленные автором обследования имели качест- венный характер. Их провели с использованием метода критических собы- тий. В обследовании приняли участие 20 участников научных конференций – научно-дидактических работников из 5 польских вузов. Как вытекает из проведенных обследований, к числу основных критериев диссатисфакции участников научных конференций, влияющих на отрицательную оценку этих событий, относятся: несоответствующее отношение к участникам со стороны организаторов или других участников, а также отсутствие или недостаточная забота организаторов об интеграции участников.
Year
Issue
Pages
122-130
Physical description
Contributors
author
References
  • Bugayenko Y. (2016), 11 Mistakes Conferences Keep Making, https://dzone.com/articles/11-mistakes-conferences-keep-making [access: 08.06.2016].
  • Czuba T., Skurzyński M. (2003), Badania tajemniczy klient a badania satysfakcji (aspekt praktyczny), (in: ) K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania Marketingowe. Metody, Tendencje, Zastosowania, AW we Wrocławiu, Wrocław.
  • Czubała A,, Jonas A., Smoleń T., Wiktor J. W. (2012), Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Day RL. (1984), Modeling choice among alternative responses to dissatisfaction, (in:) Kinnear TC.
  • (Ed.), Advances in consumer research 11, Ann Arbor, MI: Association for Consumer Research.
  • Ewaluacja konferencji „Edukacja przygodą”, http://edukacjaprzygoda.pl/wp-content/uploads/2013/08/ewalulacja2013.pdf [access: 20.11.2017].
  • Giese JL, Cote, JA. (2000), Defining consumer satisfaction, “Academy of Marketing Science Review”, http://amsreview.org/articles/giese01-2000.pdf [access: 21.11.2017].
  • Grӧnhaug K., Arndt J. (1980), Consumer Dissatisfaction and Complaining Behavior As Feedback: a Comparative Analysis of Public and Private Delivery Systems, “Advances in Consumer Research”, Vol. 7.
  • Guterman Y. (2015), Customer satisfaction evaluation and recommendations for a marketing communication, Case: Business-Hotel “Karelia”, MAMK,
  • http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/102420/thesis_Guterman.pdf;jsessionid=CFD5C38FFB105CE3D11E21BA4893D4E8?sequence=1 [access: 20.11.2017].
  • Hill N., Roche G., Allen R. (2007), Customer Satisfaction: The Customer Experience Through the Customer’s Eyes, Cogent Publishing London.
  • Kostecki M.J. (2001), Zarabiać na niezadowolonych klientach, „Marketing w Praktyce”, No. 3.
  • Kotler Ph., Bowen J., Makens J. (2013), Marketing for hospitality and tourism, Pearson education, Inc. Upper Saddle River.
  • Kozłowska D., Ryszkowski W (2017), Kategoria zadowolenia jako kryterium oceny konferencji (KSOW, PO RYBY 2007-2013), https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/9868/kategoria_zadowolenia.pdf?sequence=3&isAllowed=y [access: 20.11.2017].
  • Lu et al. (2012), Effects of Dissatisfaction on Customer Repurchase, “Journal of Electronic”, Vol. 13, No. 3.
  • Nalaskowski F., Zientarski M. (2012), 7 grzechów głównych konferencji, „Historia i Kultura”, nr 2.
  • Parasuraman A., Zeithaml V., Berry L. (1985), A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, ”Journal of Marketing”, Vol. 49, No. 4.
  • Schneider W. (2000), Kundenzufriedenheit. Strategie. Messung. Management, Verlag Moderne Industrie. Landsberg.
  • So Won J., Kyu-Hye L. (2014), Impact of evaluative criteria on satisfaction and dissatisfaction: identifying the role of knitwear involvement, Springer, https://link.springer.com/article/10.1186/s40691-014-0009-2 [access: 25.11.2017].
  • Zeithaml V., Bitner M. (2012), Services marketing, McGraw-Hill, Massachusetts.
  • 14 Academic Conference Mistakes and How To Avoid Them (2017), https://20bedfordway.com/news/academic-conference-mistakes/ [access: 11.11.2017].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-684cbaac-f2af-4452-92ca-e643ef9ce859
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.