PL
Wybór strategii zarządzania majątkiem ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw oraz na ich rentowność. Poziom i struktura aktywów są inne w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych czy usługowych. Duży wpływ na ich strukturę i poziom ma wielkość przedsiębiorstwa oraz otoczenie konkurencyjne. Inaczej też wygląda zarządzanie aktywami w jednostkach działających w ramach grup zakupowych. Zarządzający przedsiębiorstwami w grupach zakupowych mogą wykorzystać wiele różnych strategii dla poszczególnych grup aktywów. Celem artykułu jest analiza i ocena zarządzania aktywami w przedsiębiorstwach działających w grupach zakupowych. Badania zostały przeprowadzone na grupie 25 przedsiębiorstw handlowych. Okres badań to lata 2013–2015. W celu oceny poziomu i struktury aktywów obrotowych wykorzystano wybrane wskaźniki analizy finansowej. Przeprowadzona analiza wykazała, że w tego typu organizacjach najczęściej wykorzystuje się strategie umiarkowano-konserwatywne, które jednak bardzo łatwo można przekształcić w klasyczną strategię konserwatywną.