Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 1 | 121-129

Article title

THE ROLE OF MANAGERS IN LEAN MANAGEMENT PROCESSES

Content

Title variants

PL
ROLA MENADŻERÓW W PROCESACH LEAN MANAGEMENT

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Według D. Woodhouse „organizacje istnieją w jakimś celu, czasami określonym w misji lub celach strategicznych, później planują i prowadzą działania zmierzające do osiągnięcia tego celu”1. Definiowanie i dokumentowanie procesów i ich wzajemne oddziaływanie jest podstawowym warunkiem efektywnego zarządzania organizacjami. Dlatego idea lean management, która opiera się na analizie ryzyka i słabych stron procesów jest bardzo przydatna. Głównym celem artykułu jest identyfikacja cech procesów „odchudzonego” zarządzania i ich dokumentacji oraz podkreślenie istoty przywództwa dla prezentowanej koncepcji lean. Zastosowanie koncepcji lean management musi być połączone ze strategią tworzenia łańcucha wartości szczególnie biorąc pod uwagę proces zarządzania wspomagany zarządzaniem dokumentacją oraz działalnością kierownictwa (lean managers) na różnych szczeblach struktury organizacyjnej.
EN
According to D. Woodhouse ”organizations exist for a purpose, sometimes set out in a mission or objectives; then they plan and act in ways intended to achieve these objectives” . Defining and documenting of processes and their interaction is basic prerequisite for effective management of the organizations. Therefore, idea of the lean management which is based on processes risks and weaknesses analysis is very useful. The main aims of this paper are to describe common features of processes and documents lean management and to highlight the essence of the documents and leadership for lean concept implementation. The use of lean management concept has to be combined with a total value chain strategy particularly considering process management supported by the documents management and lean managers on different stages of an organizational structure.

Year

Issue

1

Pages

121-129

Physical description

Dates

published
2014-06-25

Contributors

  • Uniwersytet Techniczny w Bratysławie (Słowacja)
author
  • Uniwersytet Techniczny w Bratysławie (Słowacja)
  • Uniwersytet Zielonogórski

References

  • Bednár, R., Horňáková, N., Vidová, H., Implementation procedure of lean methods in logistics processes, 22nd International Conference on Metallurgy and Materials, (2013) Ostrava, s. 6.
  • Biazzo, Stefano, and Giovanni Bernardi., Process management practices and quality systems standards: risks and opportunities of the new ISO 9001 certification, Business Process Management Journal 9.2 (2003): 149-169.
  • Ho, S., Workplace learning: the 5-S way, Journal of Workplace Learning 9.6 (1997): 185-191.
  • Yukl, G.A., and Heather, H. Leadership in organizations, (2002).
  • Lewis, M. "Lean production and sustainable competitive advantage", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 20 Iss: 8, pp.959 – 978 (2000)
  • Melton, T. The benefits of lean manufacturing: What lean thinking has to offer the process industries, Chemical Engineering Research and Design 83.6 (2005): 662-673.
  • Pavnaskar S. J., Gershenson J. K., and Jambekar A. B., Classification scheme for lean manufacturing tools, International Journal of Production Research 41.13 (2003): 3075-3090.
  • Womack, P.J., Shook, J., Lean management and the role of lean leadership, online http://www.lean.org/images/october_webinar_project_slides.PDF
  • Wilson L. “How to implement Lean manufacturing”. The McGraw – Hill Companies (2010).
  • Woodhouse, D., Quality Improvement through Quality Audit in Quality in Higher Education, Volume 9, Issue 2, 2003.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1895-197X

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6970fe2f-6e9b-44e5-b7a8-9a19a77128bf
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.