PL EN


2015 | 6 | 2 | 39-46
Article title

Konteksty spostrzegania wykorzystywane w optymalizacji procesu kształcenia

Content
Title variants
EN
Perception Contexts Used in Education Optimization Process
Languages of publication
PL EN CS SK
Abstracts
PL
Artykuł dotyczy roli kontekstu w spostrzeganiu. Ważnym uwarunkowaniem w spostrzeganiu jest kontekst. Jest on związany m.in. z takimi pojęciami, jak: osobowość, religia, kultura, edukacja, płeć itd. Problem jest godny uwagi dlatego, gdyż ludzie w swych rolach społecznych za pomocą spostrzegania podejmują stosowne decyzje. Dotyczy to decyzji zarówno w skali mikro-, jak i makrospołecznych. Decyzje w skali mikro z reguły dotyczą wyborów osobistych, natomiast w skali makro – społecznych. Zrozumienie, dlaczego w określonych warunkach ludzie w taki czy inny sposób spostrzegają rzeczywistość, może być kluczem w rozwiązywaniu ważnych problemów, w tym związanych z optymalizacją procesu kształcenia.
EN
The role of context in perception. Understanding why people behave in one or another way in certain circumstances might be the key to solve and understand most important problems in education.
Year
Volume
6
Issue
2
Pages
39-46
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
References
  • Eysenck H. i M. (1996): Podpatrywanie umysłu (Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują?), Gdańsk.
  • Jędrzejewski K. (red.) (2013): Na ścieżkach wiedzy. 100 złudzeń optycznych, Warszawa.
  • Kalat J. (2006): Biologiczne podstawy psychologii, Warszawa.
  • Kosslyn S., Rosenberg R. (2006): Psychologia, Kraków.
  • Maruszewski T. (2011): Psychologia poznania, Gdańsk.
  • Matsumoto D., Juang L. (2007): Psychologia międzykulturowa, Gdańsk.
  • Nisbett R. (2009): Geografia myślenia, Sopot.
  • Price W., Crapo R. (2003): Psychologia w badaniach międzykulturowych, Gdańsk.
  • Rathus S. (2004): Psychologia współczesna, Gdańsk.
  • Romanillos P. (2011): Wielkie błędy człowieka, Warszawa.
  • Trzcieniecka-Green A. (red.) (2012): Psychologia. Podręcznik dla studentów kierunków medycznych, Kraków.
  • Wikipedia.
  • www.zludzenia.pl.
  • Zaltman G. (2008): Jak myślą klienci, Poznań.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-6a5cb945-e6cc-4aca-a5ec-26e1f7b5a990
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.