Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | Tom 14 | 219-231

Article title

Kształtowanie poczucia własnej wartości dzieci – prezentacja wybranych narzędzi terapeutycznych

Content

Title variants

EN
Developing children’s self-esteem – presentation of selected therapeutic methods

Languages of publication

PL EN

Abstracts

EN
In the upbringing of the child a very important role among others fulfills building his self esteem, the results of which affect on achieving educational success and psycho-logical well-being. This work is a collection of best practices for forming self-esteem in children by identifying their resources, which teachers can successfully applied.

Year

Volume

Pages

219-231

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk
author
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk

References

  • Crocker J., Park L. E., The costly pursuit of self-esteem, „Psychological Bulletin” 2004, No. 3.
  • Eyre L., R., Teaching your children values, Fireside, New York 1993.
  • Faber E., Mazlish A., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2013.
  • Harter S., The construction of Self: a development al perspective, Guilford Press, New York 1999.
  • Janiszewska-Nieścioruk Z., Samoocena dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelek-tualną, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. V, red. T. Pilch, Żak, Warszawa 2006.
  • Jędrzejewska A. Samoocena dziecka – źródła i komunikaty weryfikujące, „Zbliżenia Cywilizacyjne” 2016, nr 1.
  • Kaduson H., Schaefer Ch., Zabawa w psychoterapii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Kanter R. M., Wiara w siebie, Wydawnictw MT Biznes, Łódź 2006.
  • Kielańska M., Poczucie własnej wartości u dzieci, „Edukacja i Dialog” 2000, nr 123.
  • Matczak A., Różnice indywidualne w rozwoju psychicznym, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, t. 3, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Milner J., O’Byrne P., Poradnictwo krótkoterminowe: narracje i rozwiązania, Zysk i S-ka, Poznań 2007.
  • Ogińska-Bulik N., Kobylarczyk M., Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka, „Psychologia Społeczna” 2017, nr 2(41).
  • Paul J., Cooper Epanchin B., Emotional disturbance in children, Ch. E. Merrill Publishing Company, Ohio 1982.
  • Petty G., Nowoczesne nauczanie – praktyczne wskazówki dla nauczycieli, wychowawców i szkoleniowców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013.
  • Rimm S., Mądre wychowanie, Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 1999.
  • Schaffer H. R., Psychologia dziecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Trzebińska E., Psychologia pozytywna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Zbonikowski A. Społeczne oddziaływania defaworyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży, [w:] Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i mło-dzieży, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6aff2b68-6757-4430-8575-9c86e09de6ea
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.