Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


1999 | 2 | 193-200

Article title

Marketing w działalności developerskiej w budownictwie mieszkaniowym

Authors

Content

Title variants

EN
Marketing in developers' activities in housing sector

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W pierwszej części artykułu przedstawiono specyfikę rynku nieruchomości oraz usług developerskich na rynku mieszkaniowym. Podjęto próbę ustalenia, czy działalność developerska to dostarczanie produktu, czy też świadczenie usługi. W części drugiej rozważania skoncentrowano nad wzorcowym, szerokim podejściem marketingowym stosowanym przez developerów zachodnich oraz nad zmianami w podejściu do tak rozumianego marketingu przez developerów z kapitałem rodzimym.
EN
The paper elaborates on broadly understood marketing concerning developers' activities in the field of housing sector. It presents enormous changes that took place on the building market since the beginning of the system transformation. In the early 90s we experienced the market almost typical to the one of the previous system, al-mighty building societies and "crawling on all fours" developers. Nevertheless it was the supplier's market. In course of time the strategies of building societies and developers started to take into account the future apartment's owner, a client. This kind of strategy was in fact limited to advertising and forcing ready products upon a client. Today we observe a clear change of developers' marketing strategies. First, they try to identify the clients' needs and only afterwards they take up further investment activities like buying a properly located building site, preparing houses' or housing estates' original projects, realisation of investment according to individual clients' needs and finally ensuring most advantageous payment scheme. In the next part of the paper the author tries to present successful marketing strategies that are used by developers in the USA. They express the tendencies and possible developments of marketing strategies in Polish housing sector.

Year

Issue

2

Pages

193-200

Physical description

Dates

published
1999

Contributors

  • Politechnika Krakowska, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków

References

  • Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1994.
  • Barret V., Blair J., How to Conduct & Analize Real Estate Market & Feasibility Studies, Van Nostrand Reinhold Co., New York 1988.
  • Black J., Spink F., Residential Development Handbook, Urban Land Institute, Washington D.C. 1990.
  • Dasso J., Ring A., Real Estate — Principles and Practices, Prentice Hall Inc., New Jersey 1989.
  • Irwin R., Real Estate Handbook, Mc Graw-Hill Inc., New York 1993.
  • Kirejczyk K., Łaszek J., Vademecum developera. Rynek nieruchomości, finansowanie, inwestycje, Krakowski Instytut Nieruchomości, Kraków 1997.
  • Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość a rynek, PWN, Warszawa 1997.
  • Kucharska-Stasiak E., Wartość indywidualna nieruchomości jako przeciwieństwo wartości rynkowej [w:] Problemy inwestowania i rynku nieruchomości, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998.
  • McLoughlin D., Principles of Real Estate Law, Mc Graw-Hill Inc., New York 1992.
  • Meffert H., Marketing, Grundlagen der Absatzpolitik, Gabler, Wiesbaden 1986.
  • Pabian A., Planowanie marketingowe w budownictwie, "Tygodnik Budowlany" 1998, nr 49.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1994.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6bba3ec0-dad4-4a78-acf1-29dd9702a9cc
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.