PL EN


2017 | 5(118) "Kooperacja, współpraca, przyjaźń" [Collaboration, Cooperation & Friendship] | 27-37
Article title

Korzyści dla przedsiębiorstwa wynikające z wdrożenia zarządzania przez wartości

Content
Title variants
EN
The Benefits of Implementing Management by Values in a Company
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Zarządzanie przez wartości, jako nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem, jest zjawiskiem ciągle jeszcze mało popularnym na polskiej arenie biznesu. Zmiana sposobu zarządzania zespołami jest jedną z najtrudniejszych. Do głosu dochodzą liczne bariery blokujące chęć rozpoczęcia tegoż procesu. Niezaprzeczalne jest jednak istnienie wielopłaszczyznowych korzyści, jakie niesie ze sobą dobrze wdrożone w firmie i konsekwentnie realizowane zarządzanie przez wartości. Korzyści wynikające z tej zmiany podejścia do zarządzania zespołami to nie jedynie te, określane jako „miękkie”. W dłuższej perspektywie niesie ono za sobą korzyści bardziej wymierne i przekładające się w prostej linii na zyskowność przedsiębiorstwa.
EN
Managing by values—a new approach to the managing a company—remains a phenomenon short on popularity on the Polish business arena. Changing methods used in managing teams is one of the most difficult changes for an organization to undertake. Numerous barriers come to the forefront and block any motivation to launch such a process. However, the undeniable fact is that there are multidimensional benefits stemming from well–implemented and consistently executed management by values. Benefits resulting from such a change in approach to team management are not limited to “soft” benefits. In the long term they include tangible benefits that translate directly into a company’s profitability.
Year
Pages
27-37
Physical description
Document type
article
Dates
published
2017-10-15
Contributors
  • Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Konin, Polska, mbartczak@colian.com
References
  • Bartczak M., Śmiłowska A. (2016), Values as the basis for a new approach to business management, Global Management Journal, nr 8.
  • Bartczak M., Śmiłowska A. (2016), Zarządzanie przez wartości – nowoczesne podejście do zarządzania organizacją. Wielowymiarowe aspekty rozwoju gospodarczego, Konin, Wydaw¬nictwo PWSZ.
  • Deming W. (1982), Out of the Crisis, MIT, MA Cambridge.
  • Hesselbein F., Goldshmith M., Beckhard R. (1998), Organizacja przyszłości, Warszawa, Business Press.
  • Lachowski S. (2012), Droga ważniejsza niż cel – wartości w życiu i biznesie, Warszawa, Wydawnictwo Studio EMKA.
  • Malinowska-Parzydło J. (2014), Nieumiejatność zarządzania przez wartości to bolączka polskich liderów, dostęp 15 czerwca 2014, <www.pulshr.pl>.
  • Nogalski B., Dunal A. (2015), Zarządzanie przez wartości w procesie zmian kulturowych. Studium przypadku przedsiębiorstwa produkcyjnego, dostęp 10 czerwca 2015, <www.zif.wzr.pl>.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
EISSN
2543-4411
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-6c41cca3-abe0-49fd-8c3a-0a12fe697d7f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.