Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 2 (18) | 85-95

Article title

USING THE NEW MEDIA BY COMPANIES FROM THE SME SECTOR IN PODKARPACKIEPROVINCE

Authors

Title variants

Languages of publication

Abstracts

EN
The main purpose of this article is to present the results of research concerning the use of social media by companies from the SME sector in Podkarpackie Province. The article includes data obtained in the first stage of the study, which is a part of a research project on the use of social media in the area of creating the image of an organization / company as an employer.The survey covered the entire population of companies from the SME sector, which are registered in Podkarpackie Province (REGON database). The research phase, the results of which are presented in this article, mainly involved the analysis of data on companies from the SME sector in Podkarpackie Province in terms of their presence on the Internet (having an individual website, having company profiles on selected social networks). The results of the first stage of the study confirm that the companies see the potential of the online presence / functioning in social media (more and more companies have their own website, Facebook profiles). The dynamics of changes in this area is definitely not adequate to the pace of new media development. On the basis of preliminary results of further stages of the research, it can also be concluded that in the vast majority of cases, however, these are non-strategic and non-systematic activities.

References

  • CHWIAŁKOWSKA A.,Employer branding w mediach społecznościowych jako sposób na zainteresowanie firmą Generacji Y, UMK w Toruniu,Nauka 5/2012.
  • LISTER M.,DOVEY J., GIDDINGS S., GRANT I., KELLY K., Nowe media – wprowadzenie, Wydawnictwo UJ,2009.
  • KAMPIONI-ZAWADKA M., Wykorzystanie mediówspołecznościowych w rekrutacji pracowników i ich wpływ na budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy, UE Poznań, StudiaOeconomicaPosnaniensia 9/2014.
  • KAZNOWSKI D., Social media – społeczny wymiar Internetu, PWN 2017.
  • MCAFEE A., Firma 2.0. Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym, Wolters Kluwers 2011.
  • ŚLIWIŃSKA K., PACUT M.,Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer2011.
  • STEFANIAK I.,Profesjonalne i eksperckie media społecznościowe a rynek pracy,Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 258/2016.
  • TRZASKA K.,Pracodawca bez zakładki „kariera” zmniejsza swoje szanse na znalezienie talentów, (online:August 8, 2018) https://erecruiter.pl/centrum-prasowe/pracodawca-bez-zakladki-kariera-zmniejsza-swoje-szanse-na-znalezienie-talentow/.
  • Raport z badania - Polskie firmy w mediach społecznościowych, ICAN Research, 2012 Digital in 2017 Global Overview, (online: August 8, 2018)https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018.2018 Q3 Global Digital Statshot,(online: August 8, 2018) https://wearesocial.com/blog/2018/07/internet- growth-accelerates-but-facebook-ad-engagement-tumbles.
  • „Społeczeństwo informacyjne w Polsce – Wyniki badań statystycznych z lat 2013 – 2017” Warszawa – Szczecin 2017,(online: August 8, 2018)www.stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/
  • www.pb.pl., Technologie i e-commerce wyznaczają drogę rozwoju, (online: August 8, 2018) https://www.pb.pl/technologia-i-e-commerce-wyznaczaja-droge-rozwoju-932280

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6db013f2-52ff-460c-aea6-63d010dcb01d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.