Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 38/2014 Informatyka | 79-94

Article title

Zastosowanie marketingowe systemów informatycznych w promocji zawodów żeglarskich

Authors

Content

Title variants

EN
Marketing Application of IT Systems in Promotion of Yachting Competition

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Promocja imprez żeglarskich poprzez tworzenie przekazu z regat jest wyzwaniem dla organizatorów wydarzenia. W artykule przedstawiono systemy technologiczne, które wspomagają prezentację zawodów oraz ich wpływ na zaangażowanie kibiców żeglarstwa. Zbadano interakcję fanów na podstawie statystyk strony WWW zawodów i wpływ wykorzystania systemów śledzenia wyników na ich postępowanie. Badania wykazały trzy kluczowe zależności: - zastosowanie interaktywnych systemów prezentacji regat powoduje zaangażowanie kibiców w przekaz z zawodów, - informacje czerpane z mediów społecznościowych są drugim, co do wielkości, źródłem interakcji, - prowadzenie przekazu należy dostosować do urządzeń mobilnych, których użytkownicy stanowią ponad 30% wszystkich kibiców. Implementacja uzyskanych wyników pozwoli organizatorom regat na efektywne wykorzystanie systemów informatycznych do promocji imprez żeglarskich. Działania te zwiększą potencjał marketingowy regat, a kibice zyskają formy przekazu dostosowane do ich potrzeb.
EN
Promotion of yachting events through creation of a message from yachting is a challenge for organisers of the event. In his article, the author presented the technological systems supporting presentation of the competition as well as their impact on yachting fans’ commitment. There was surveyed fans’ interaction based on the statistics of the competition’s WWW and impact of the use of systems of watching the results on their conduct. The surveys indicated the three key dependencies: - The use of interactive systems of yachting presentation causes fans’ involvement into the message from competition. - The information taken from social media is the second biggest source of interaction. - Provision of the coverage must be adjusted to the mobile devices whose users account for more than 30% of all fans. Implementation of the obtained results will allow the yachting organisers for an effective use of IT systems for the purpose of promotion of yachting events. These activities will increase the yachting marketing potential and fans will achieve the forms of coverage adjusted to their needs.

Contributors

  • Politechnika Gdańska

References

  • 35th America’s Cup (2013), The 2013 America’s Cup in Numbers, http://www.americascup.com/en/34th-americas-cup/18468_-en-The-2013-Americas-Cup-innumbers-fr-Le-succes-de-la-34eme-Americas-Cup-en-chiffres-.html [dostęp: 14.05.2014].
  • Boyd D. (2007), Why Youth (Heart) Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life, “MacArthur Foundation Series on Digital Learning – Youth, Identity, and Digital Media”, No. 7641.
  • Chiu C.-M., Hsu M.-H., Wang E.T.G. (2006), Understanding Knowledge Sharing in Virtual Communities: An Integration of Social Capital and Social Cognitive Theories, “Decision Support Systems”, No. 42(3).
  • Fullerton S., Merz G. (2008), The Four Domains of Sports Marketing: A Conceptual Framework, “Sport Marketing Quarterly”, No. 17(2).
  • GEORACING (2014), 2D & 3D Views for your Sailing Events –GPS Tracking, with Timing and Ranking, GeoRacing, http://www.georacing.com/sailing/ [dostęp 15.05.2014].
  • Miller Root G., van Hoorn F. (2000), Athlete’s GPS-Based Performance Monitor.
  • Moth D. (2012), 60 Fascinating Digital Stats from the London 2012 Olympics,Econsultancy, https://econsultancy.com/blog/10871-60-fascinating-digital-stats-from-the-london-2012-olympics#i.dahhs97yxfa6zh [dostęp: 16.05.2014].
  • New York Times (2014), Innovation Report, http://www.buzzfeed.com/mylestanzer/exclusive-times-internal-report-painted-dire-digitalpicture [dostęp: 16.05.2014].
  • Riegner C. (2007), Word of Mouth on the Web: The Impact of Web 2.0 on Consumer Purchase Decisions,“Journal of Advertising Research”, No. 47(4).
  • Santomier J. (2008), New Media. Branding and Global Sports Sponsorship, “International Journal of Sports Marketing & Sponsorship”.
  • Smith A., Westerbeek H. (2004), The Sport Business Future, Palgrave Macmillan, Besingstoke.
  • Taylor C. (2013), The Data Visualization Technology That Makes The America’s Cup Accessible To The Rest Of Us,“TechCrunch”, http://techcrunch.com/2013/09/05/americas-cup-data-visualization-video-stan-honey/ [dostęp: 14.05.2014].
  • Vendée Globe (2013), Vendée Globe 2012-2013 –Tracking, http://tracking2012.vendeeglobe.org/en/ [dostęp: 15.05.2014].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6e02c0f8-4c1c-42ae-acb5-9ab8c735ca24
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.