Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 1(64) | 77-100

Article title

Uwarunkowania atrakcyjności zatrudnieniowej i sukcesu w opinii rodziców powracających na rynek pracy

Content

Title variants

EN
The conditions of employment attractiveness and success in the opinion of parents returning to the employment market

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono wyniki badań rodziców powracających do aktywności zawodowej po urlopie wychowawczym. Wyniki grupy badanych rodziców (n = 30) stanowią fragment większych badań (n = 203), poświęconych badaniu opinii na temat uwarunkowań sukcesu na współczesnym rynku pracy oraz szacowania na nim własnej atrakcyjności zatrudnieniowej. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza ankiety (Alfa Cronbacha dla metody wynosi 0,93). W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono, że rodzice wiążą sukces zawodowy i atrakcyjność zatrudnieniową z kilkoma determinantami, przy czy występują różnice w typowaniu tych czynników przez matki i ojców. Rodzice wiążą sukces na rynku pracy przede wszystkim z edukacją, kompetencjami społecznymi i relacjami. Uważają sukces za niezwykle trudny do osiągnięcia, upatrując nieco innych jego uwarunkowań w Polsce i za granicą.
EN
The article presents the results of research done on parents returning to professional activity following leave. The results of the parent group (n = 30) constitute part of a broader research project (n = 203) on the conditions for success on the contemporary employment market and estimating their own employment attractiveness. The study was done using the author's own questionnaire (Cronbach's alpha for the method is 0.93). The survey has shown that parents equate professional success and emplyment attractiveness with a couple of determinants, with differences between the indicators chosen by mothers and fathers. Parents relate success on the employment market with educations, socaial competence and relations. They see success as something very hard to attain, also seeing different conditions for it in Poland and abroad.

Year

Issue

Pages

77-100

Physical description

Contributors

  • Lubelska Szkoła Biznesu ul. Konstantynów 1H 20-708 Lublin

References

  • 1. Beutell N.J. (2010), The Causes and Consequences of Work-Family Synergy:An Empirical Study in the United States, International Journal of Management, Vol. 27, s. 650–666.
  • 2. Buchowicz I., Kubicki P. (2008), Rodzice na rynku pracy – analiza wybranych wyników badań polskich i zagranicznych, [w:] Mazurek-Kucharska B. (red.), Społeczne determinanty atrakcyjności i sukcesu na współczesnym rynku pracy. Recenzowany raport końcowy projektu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 248–266.
  • 3. Juchnowicz M. (red.) (2009), Postawy Polaków wobec pracy w zarządzaniu kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków.
  • 4. Landau M.D. (2010), 22. Learn How to Make Your Own Luck, U.S. News & World Report, Vol. 147, Issue 11, s. 47–48.
  • 5. Mazurek-Kucharska B. (2009), Percepcja i subiektywna ocena własnego i cudzego potencjału kompetencyjnego w kontekście atrakcyjności zatrudnieniowej i sukcesu na współczesnym rynku pracy. Recenzowany raport końcowy projektu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • 6. Mazurek-Kucharska B. (2008), Wnioski i rekomendacje końcowe projektu badawczego: Postawy społeczne wobec idei elastycznego zatrudnienia. Międzykulturowe badania interdyscyplinarne, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, nr 8, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa, s. 95–123.
  • 7. Moreland N. (2006), Entrepreneurship & Higher Education: An Employability Perspective, Learning & Employability Series, ESECT, York.
  • 8. Sienkiewicz Ł. (2008), Atrakcyjność zatrudnieniowa. Problemy definicyjne w aspekcie podażowych i popytowych czynników rynku pracy, [w:] Mazurek- Kucharska B. (red.), Społeczne determinanty atrakcyjności i sukcesu na współczesnym rynku pracy. Recenzowany raport końcowy projektu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, s. 20–71.
  • 9. Sienkiewicz Ł. (2010), Atrakcyjność zatrudnieniowa. Problemy definicyjne i ich konsekwencje, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, nr 2 (16), Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa, s. 27–44.
  • 10. Zimbardo P.G., Leippe R. (1994), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, tłum. P. Kwiatkowski, Zysk i S-ka, Poznań.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6e4c0502-cde4-4aaf-bc3e-d61e048223c4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.