Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 5 | 2 | 334-341

Article title

Metody i środki zapewnienia dostępu do specjalizowanych zasobów laboratoryjnych

Content

Title variants

EN
Methods and means of ensuring access to specialized laboratory resources

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono metody i środki dostępu do specjalizowanych środowisk laboratoryjnych na przykładzie stanowiska urządzeń sieciowych. Zaprezentowano możliwości wirtualizacji stanowisk urządzeń sieciowych oraz zaproponowano własną metodę zdalnego udostępniania rzeczywistych urządzeń sieciowych. Dzięki takiemu podejściu możliwe staje się realizowanie zajęć laboratoryjnych z sieci komputerowych w formie nauczania na odległość.
EN
The paper presents the methods and means of access to specialized laboratory environments on the example a network devices laboratory. The possibilities of virtualization of network devices stand are presented and own method of remote access to the network devices test stand are presented. With this approach it is possible to implement computer network laboratory classes in the form of distance learning.

Year

Volume

5

Issue

2

Pages

334-341

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

References

  • Cocorada S. (2011), Integrating Omnet++ for teaching, learning and assessment in computer networking, Conference proceedings of “eLearning and Software for Education” (eLSE), issue: 02/2011, www.ceeol.com.
  • Duffy J. (2011), Gartner slams Cisco's single-vendor network vision, January 21, http://www.networkworld.com/news/2011/012011-gartner-slams-cisco-single-vendor.html? source=NWWNLE_nlt_daily_am_2011-01-21
  • GNS3, Graphical Network Simulator, http://www.gns3.net/
  • Guo J., Xiang W., Wang S. (2007), Reinforce Networking Theory with OPNET Simulation, “Journal of Information Technology Education”, vol. 6.
  • http://www.isi.edu/nsnam/ns/
  • Opnet Modeler, http://www.riverbed.com/
  • Smith A., Bluck C. (2010), Multiuser Collaborative Practical Learning Using Packet Tracer, Networking and Services (ICNS), Sixth International Conference on, 7–13 March 2010, IEEE.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6ed1121b-e86c-466e-85a3-97071b4ef7c0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.