PL EN


2016 | 14 | 77-86
Article title

Aspiracje edukacyjne uczniów zespołu szkół św. Piotra w Miandrivazo oraz w Liceum Matki Boskiej Saletyńskiej w Antsirabe na Madagaskarze w świetle badań eksploracyjnych

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
W czerwcu i lipcu 2015 roku zostały przeprowadzone badania eksploracyjne pt. Aspiracje edukacyjne uczniów malgaskich w dwóch katolickich szkołach prywatnych – w Zespole Szkół Świętego Piotra w Miandrivazo oraz w Liceum Matki Boskiej Saletyńskiej w Antsirabe. Próba liczyła 265 uczniów. Uzyskane dane wskazują, że malgascy uczniowie mają bardzo wysokie aspiracje edukacyjne. 27,5% respondentów chce uzyskać dyplom wyższej uczelni. Należy podkreślić, że jakość edukacji na Madagaskarze jest bardzo niska. Powszechnym problemem jest powtarzanie klas przez uczniów. Pośród badanych prawie połowa 47,5% przynajmniej raz powtarzało klasę. Jednak mimo to większość z nich (57,4%) jest pewna, że uda im się osiągnąć wymarzony poziom edukacji, w tym 50,6% nie miała w tej kwestii żadnych wątpliwości.
Year
Issue
14
Pages
77-86
Physical description
Dates
published
2016
Contributors
References
  • INSTAT Institut Natonal de la Statistique (2014), Enquête National sur le suivi des indicareurs des OMD (2012–2013), Objectif: 2, Antananarivo, s. XI, http://www.instat.mg/pdf/ensomd-2012-2013_2.pdf [dostęp: 30.05.2015].
  • COFEMEN (2008) PASEC: Quelques pistes de réflexion pour une education primaire de qualité pour tous. Rapport Madagascar 2008.
  • COFEMEN (2013) Synthèse des résultats PASEC VII, VIII et IX, Conférences des Ministres de l’Education des Pays ayant le Français en partage, Dakar.
  • Radasimalala V. (2014), Examen – Les taux de réussite au BEPC oscillent entre 30 et 50%, „L’Express de Madgascar”, sierpień 2014.
  • http://www.lexpressmada.com/blog/actualites/examen-les-taux-de-reussite-au-bepc-oscillent-entre- 30-et-50-15211 [dostęp: 30.09.2015].
  • Ratsiazo L., (2014), Baisse spectaculaire du niveau des élèves, „Madagacar Tribune” lundi 29 septembre 2014.
  • http://www.madagascar-tribune.com/Baisse-spectaculaire-du-niveau-des,20291.html [dostęp: 30.05.2015].
  • UNESCO (2012), Opportunities lost: The impact of grade repetition and early school leaving, http://www.uis. unesco.org/Education/Documents/ged-2012-en.pdf [dostęp: 30.05.2015].
  • Unesco (2015) Examen national 2015 de l’Éducation pour tous. Madagascar, http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002317/231749f.pdf.
  • United Nations (2015), The Millennium Development Goals Report 2015, Nowy Jork 2015, http://www.un.org/ millenniumgoals/2015_MDG_Report/pdf/MDG%202015%20rev%20(July%201).pdf.
Notes
PL
Sprawozdanie badawcze 2. z numeru 14.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2299-2367
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-73b04e09-daf1-4e72-8801-2de4135f4764
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.