PL EN


2014 | 12 | 201-224
Article title

Dziennikarz-celebryta, czyli bohater własnego show

Authors
Content
Title variants
EN
Journalist – a Celebrity or the Hero of his Own Show
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W artykule zwrócono uwagę na rolę, jaką współcześnie pełnią dziennikarze prowadzący audycje telewizyjne, głównie publicystyczne. Na wybranych przykładach omówiono rosnące znaczenie dziennikarskich gwiazd, które stają się najważniejszą częścią audycji, na drugi plan spychając zapraszanych przez siebie gości. Zaprezentowano w nim również częściowe wyniki badania zrealizowanego w ramach projektu badawczego Dziennikarze, aktorzy polityczni, tematy – dyskurs publicystyczny w telewizyjnych stacjach informacyjnych w Polsce (TVP INFO, TVN24, Superstacja) przez zespół pracowników WNPiD UAM.
EN
The paper is focused on the role played by contemporary journalists – anchors of TV programs on current affairs. Selected examples serve the purpose of demonstrating the growing importance of journalistic celebrities who are becoming the most important part of the program, relegating their own guests to the background. It also presents partial results of the study conducted within the research project Journalists, political actors, themes – journalistic discourse in TV news stations in Poland (TVP INFO, TVN 24, Superstacja) by a team of AMU Faculty of Political Science and Journalism.
Year
Issue
12
Pages
201-224
Physical description
Contributors
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Poznań, 61-614, ul. Umultowska 89A
References
  • Bourdieu P. , O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, Warszawa 2011.
  • Dębek K. , Nie ma reklamy bez gwiazd, http://100najcenniejszychgwiazd.forbes.pl, 1.11.2014.
  • Dobek-Ostrowska B. , Polski system medialny na rozdrożu, Wrocław 2011.
  • Godzic W. , Prezenter, ekspert, celebrity, [w:] W. Godzic (red.) Media audiowizualne. Podręcznik akademicki, Warszawa 2010.
  • Ranking prezydencki: Religa przed Lisem, http://www.wprost.pl/ar/73126/Ranking-prezydencki-Religa-przed-Lisem/, 01.11.2014.
  • Kawa na ławę, http://www.tvn24.pl/kawa-na-lawe,59,m, 01.11.2014.
  • Kucharski S., Tabloidyzacja odbiorców niszczy media, http://wyborcza.pl/1,76842,12534040,Miecugow__Tabloidyzacja_odbiorcow_niszczy_media__Najwieksza.html#ixzz2CWajZ971, 01.11.2014.
  • Kucharski S. , Tabloidyzacja mediów. Grzegorzu Miecugow, to media posunęły się za daleko, http://wyborcza.pl/1,76842,12561451,Tabloidyzacja_mediow__Grzegorzu_Miecugow__to_nie_widzowie_.html#ixzz2CWDPT1ti, 01.11.2014.
  • Pacewicz P. , Rymanowski to niedziennikarz roku, http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/134928,rymanowski-to-niedziennikarz-roku.html, 01.11.2014.
  • Piontek D., Hordecki B. ,Ossowski S. , Tabloidyzacja dyskursu politycznego w polskich mediach, Poznań 2013.
  • Piontek D. , Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.
  • Zdradzony prezes zdradza, http://niniwa22.cba.pl/walter_zdradzony_prezes_zdradza.htm, 01.11.2014.
  • „Polityka” 2014, nr 44.
  • Radio Track, http://www.radiotrack.pl/index.php/wyniki.html, 01.11.2014.
  • Statystyczny raport medialny. Goście wybranych audycji telewizyjnych IX – X 2011, Press service. Monitoring mediów, Poznań 2012.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-74a9d65a-8a33-4b3d-9ec5-bc3121a5067c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.