PL EN


2017 | 3(12) | 169-184
Article title

Jak uczyć o Holokauście w szkole ponadgimnazjalnej?

Content
Title variants
EN
How to teach about the Holocaust in high school?
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
This text concerns the issue of the Holocaust discussed in didactic perspectives: goals, methods of work in a high school and set books. General issues are explained in a didactic project based on filmed witness account (Rachel Nussbaum)and referred to cultural texts discussed in a high school. Teacher will find here resources required for a lesson related to the Holocaust (texts, list of tasks, worksheets, scheme of ghetto in Rzeszow) with some tips how to use them. The aim of the Holocaust class is to structure ethically appropriate comportment of a young generation
Year
Issue
Pages
169-184
Physical description
Contributors
References
  • Karkut D., Dlaczego i jak uczyć o Holokauście na lekcjach języka polskiego w gimnazjum, „Dydaktyka Polonistyczna” 2015, nr 1(10).
  • Kotula F., Losy Żydów rzeszowskich 1939–1944. Kronika tamtych dni, Rzeszów 1999.
  • „Kwartalnik Edukacyjny” 2014, nr 2(77).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r., DzU z 2012 r., poz. 977.
  • Szuchta R., Trojański P., Jak uczyć o Holokauście. Poradnik metodyczny do nauczania o Holokauście w ramach przedmiotów humanistycznych w zreformowanej szkole, Warszawa 2012.
  • Szuchta R., Trojański P., Zrozumieć Holokaust. Książka pomocnicza do nauczania o zagładzie Żydów, Warszawa 2012.
  • Zachować pamięć. Poradnik dla nauczycieli, red. Z. Barankiewicz, K. Becker, E. Bobińska, A. Dancyg i inni, Warszawa 2008.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-75f03808-f292-4382-9f38-8a7ba2ecf47f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.