PL EN


2011 | 2 | 1 | 306-312
Article title

Teaching Culture In The Foreign Language Classroom

Content
Title variants
PL
Uczenie się kultury na lekcjach języka obcego
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
Culture has taken an important place in foreign language teaching and learning studies. It has been widely recognized that language is used as a main medium through which culture is expressed. Most frequently confronted that students to a great extend know the rules of language, but are not always able to use the language adequately as it requires since they are not knowledgeable enough about the target culture. The aim of this article has been to provide necessary information for the foreign language teachers and learners so that they can establish a good connection with the target language and its culture.
PL
Kultura zajmuje ważne miejsce w nauczaniu języków obcych i studiowaniu róŜnych kierunków studiów. Powszechnie akceptowanym poglądem jest ten, że język jest używany jako główne medium, poprzez które wyrażana jest kultura. Najczęściej mamy do czynienia z sytuacją, w której uczniowie w dużym stopniu znają zasady języka, ale nie zawsze są w stanie odpowiednio posługiwać się językiem, ponieważ nie mają wystarczającej wiedzy o kulturze reprezentowanej przez ten język. Celem tego artykułu jest przedstawienie niezbędnych informacji dla nauczycieli języków obcych i uczniów, tak aby mogły one stworzyć dobre połączenie znanego języka obcego i jego kultury
Year
Volume
2
Issue
1
Pages
306-312
Physical description
Dates
published
2011
Contributors
References
  • Brown H.D. (1994), Principles of Language Learning and Teaching, The USA: Prentice Hall Regents
  • Buyukkantarcioglu N. (2000), The Role of Cross-Cultural Understanding in Foreign Language Teaching [in:] 2000 Dil Bilimi ve Dil Ogretimi Dergisi, Kazim Karabekir Egitim Fakultesi, Ataturk Universitesi, Erzurum
  • Celce-Murcia M., edit. (1991), Teaching English as a Second or Foreign Language, Boston: Heinle and Heinle Publishers
  • Hymes D. (1974), Foundations in Sociolinguistics: An Ethnographic Approach, Philedelphia: University of Pensylvania Press
  • Lado R. (1963), Linguistics Across Cultures, The University of Michigan Press
  • Payatos F. (1983), New Perspectives in Nonverbal Communication, Pergamon Press. England
  • Richards J., et al. (1992), Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics, UK: Longman
  • Rivers W.M. (1981), Teaching-Foreign Language Skills, The University of Chicago Press: Chicago
  • Seelye H.H. (1968), Analysis and Teaching of the Cross-Cultural Context [in:] The Britanica Review of Foreign Language Education, vol. 1, ed. E.M. Birkmair, Chicago, pp. 37–81
  • Smith E.L. (1985), What is the Difference and What Difference Does the Difference Make, „Forum” 1985, vol. 22
  • Tavares R., Cavalcanti I. (1996), Developing Cultural Awareness in EFL Classrooms, „Forum” 1996, vol. 34
  • Trivonovitch G.J. (1980), Culture Learning and Culture Teaching [in:] Croft K. Readings of English as a Second Language, Cambridge, Mass: Withrop Publishers. Inc
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-76c2009b-f9d0-419d-a8ff-ac068470a869
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.