PL EN


2014 | 4(34) | 47-57
Article title

Value of a football club in the context of social media

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The paper presents an approach to the valuation of specific sports businesses – commercial football clubs in the context of social media factors. The authors show specific value definitions from philosophical to financial approaches. Research shows us that to understand and measure the value of football clubs is not as simple as in non-sports companies. The problem lies inside of intangible assets that from an accounting viewpoint do not constitute all the factors which build the value of the club. One of those factors is social media and their influence on football business.
Year
Issue
Pages
47-57
Physical description
Contributors
References
  • Ahlqvist T., Bäck A., Halonen M., Heinonen S., 2008, Social media road maps exploring the futures triggered by social media, VTT Tiedotteita – Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus (2454).
  • Dudycz T., 2005, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Ernst&Young, 2011, Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, www.esktraklasa.org.
  • Fazlagić J., 2006, Intellectual Capital and Benchmarking, Rys, Poznań.
  • Fazlagić J., 2010, Know-how w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, Helion, Gliwice.
  • Finance – Yahoo, http://finance.yahoo.com/news/pf_article_112952.html (4.02.2014).
  • Internetworldstats, http://www.internetworldstats.com/stats.htm (4.02.2014).
  • Michalski G., 2009, Strategie finansowe przedsiębiorstw. Budżetowanie kapitałów i ocena finansowej opłacalności i ryzyka strategicznych decyzji przedsiębiorstw, ODDK, Gdańsk.
  • Nowa Encyklopedia Powszechna PWN, Warszawa 1997.
  • Perechuda I., 2012, Identyfikacja czynników wpływających na wartość klubu sportowego jako przedsiębiorstwa, [in:] Kulas Z. (ed.), Rola kapitału intelektualnego w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Nysie, Nysa.
  • Raport roczny za 2010 rok Ruch Chorzów Spółka Akcyjna, www.ruchchorzow.com.pl (10.06.2011).
  • Reale G., 2008, Historia filozofii starożytnej, KUL, Lublin.
  • Schwartz P.J., 2010, The world’s top sports brands, Forbes, 2.03.2010., www.forbes.com.
  • State of the media the social media report 2012, http://www.nielsen.com/us/en/reports/2012/state-of-the-media-the-social-media-report-2012.html (4.02.2014).
  • Tatarkiewicz W., 1983, Historia filozofii, PWN, Warszawa.
  • UEFA, 2012, Club Licensing Benchmark Report Financial Year Ending 2011, www.uefa.org (4.02.2014).
  • www.realmadrid.com (2.10.2013).
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-7a15819b-ae0e-439b-a0c2-9df1f124623c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.