PL EN


Journal
2019 | 53 | 355-368
Article title

Zastosowanie oraz rola bajek i baśni w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku wczesnoszkolnym – wskazania studentów kierunku pedagogiczno-językowego

Content
Title variants
EN
The use and role of fairy tales in foreign language teaching to primary school children – implications of students of pedagogy and language studies
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The authors of this article concentrate on the use and role of fairy tales in foreign language teaching to primary school children. They discuss these notions on the basis of scholarly literature and questionnaire responses of 2nd- and 3rd-year students of pedagogy and language studies at Wielkopolska University of Social and Economic Studies in Środa Wielkopolska. Apart from pointing to the necessity of introducing fairy tales in education, particularly foreign language education, they identify and describe in their account a number of tools which can be helpful for the presentation and discussion of content from fairy tales in a foreign language class at the primary school level. They also enumerate a number of effects which children’s work with fairy tales brings and in the end they draw conclusions with regard to the subject in question.
Journal
Year
Issue
53
Pages
355-368
Physical description
Contributors
author
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Środa Wielkopolska
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Środa Wielkopolska
References
  • Baranowska, M. (2017), Metody i techniki nauczania wymowy języka angielskiego. Języki Obce w Szkole 2, s. 58–62.
  • Bucko, D., Prizel-Kania, A. (2013), Wędrówki po globalnej sieci, czyli o możliwościach wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w kształceniu językowym. Języki Obce w Szkole 3, s. 50–55.
  • Furmanowska, M. (2014), Terapeutyczna funkcja literatury na zajęciach z dziećmi. [W:] M. Krawiec (red.), Linguistic and Literary Content from an Educational Perspective. Wałbrzych: Wydawnictwo PWSZ im. Angelusa Silesiusa, s. 69–79.
  • Gładysz, J. (2014), Storytelling: Bajki i opowiadania do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Żory: Eprofess.
  • Horyza, A. (2012), Rola baśni i bajek w nauczaniu języków obcych. [W:] M. Krawiec (red.), Od języka do kultury, literatury, sztuki i mediów. Wałbrzych: DTP Serwis, s. 67–79.
  • Iluk, J. (2002), Jak uczyć małe dzieci języków obcych? Katowice: Wydawnictwo Gnome.
  • Jakubczyk, K. (2013), Bajkoterapia jako metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Nauczyciel i Szkoła 1(53), s. 249–258.
  • Jeżowski, W. M. (2014), O edukacji interkulturowej w nauce języków obcych. Języki Obce w Szkole 3, s. 10–12.
  • Komada, A. (2015), Full sentence, please! Języki Obce w Szkole 1, s. 81–84.
  • Komorowska, H. (2002). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
  • Konderak, T. (2012). Dydaktyzacja tekstu literackiego na przykładzie bajki. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce 2, s. 115–121.
  • Kondrat, D. (2015), Metody pracy z dziećmi w przedszkolu. Języki Obce w Szkole 1, s. 71–76.
  • Korzeniowska, M. (2014), Ulubieni bohaterowie bajek animowanych dzieci w wieku przedszkolnym. Roczniki Pedagogiczne 6(42), s. 109–125.
  • Kowalska, W. (2014), Aporie wartości literatury dziecięcej. [W:] M. Krawiec (red.), Linguistic and Literary Content from an Educational Perspective. Wałbrzych: Wydawnictwo PWSZ im. Angelusa Silesiusa, s. 81–90.
  • Krajewska, G. (2013), Uczyć obrazami: Materiały wizualne w procesie dydaktycznym w kształceniu zintegrowanym. Języki Obce w Szkole 1, s. 138–142.
  • Krawiec, M. (2012), A virtual tour of EFL students to the world of art: Theoretical and practical implications. [W:] M. Krawiec (red.), Od języka do kultury, literatury, sztuki i mediów. Wałbrzych: Wydawnictwo DTP, s. 89–101.
  • Krawiec, M. (2014), Cross-curricular links during a virtual visit to a castle in an English lesson: Theoretical and practical implications. [W:] M. Krawiec (red.), Cross-Curricular Dimensions of Language Learning and Teaching. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 243–262.
  • Kropaczewska, U. (2006). Maskotka partnerem nauczyciela w procesie nauczania języka obcego. Poliglota 2 (4), s. 70–77.
  • Kropaczewska, U. (2017). 3 rodzaje aktywności „z bajką” na lekcji języka angielskiego + materiały. http://ulakropaczewska.lerni.us/3-rodzaje-aktywnosci-z-bajka-na-lekcji-jezyka-angielskiego/ (data dostępu: 28.10.2019).
  • Olek-Taszarek, W. (2012), Gone with the chalk: Teaching in the era of digital natives. [W:] M. Krawiec (red.), Od języka do kultury, literatury, sztuki i mediów. Wałbrzych: Wydawnictwo DTP, s. 105–112.
  • Olek-Taszarek, W. (2014), Dinosaur time travel: The why and how of ICT in a language classroom. [W:] M. Krawiec (red.), Cross-Curricular Dimensions of Language Learning and Teaching. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 47–59.
  • Olek-Taszarek, W. (2017), ICT tools for our schools. [W:] M. Krawiec (red.), Cross-Curricular Dimensions of Language Learning and Teaching. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, s. 67–79.
  • Pamuła, M. (2009), Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-7b2e867e-7fb2-47f9-8162-1b4a7ce6bd58
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.