Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 153 | 149-161

Article title

Motivation for Students : Gamification in E-learning

Authors

Title variants

PL
Mechanizm grywalizacji na platformie e-learningowej sposobem na wzrost motywacji studentów

Languages of publication

EN

Abstracts

PL
W ostatnich latach wiele firm wykorzystuje w działaniach marketingowych mechanizmy grywalizacji. Również w edukacji wiele procesów związanych z nauczaniem może być tak zmodyfikowanych, aby wykorzystywać mechanizmy dostępne w grach. Głównym celem tych działań jest spowodowanie wzrostu zaangażowania osób uczących się. W artykule przedstawiono projekt innowacyjnej platformy kształcenia społecznościowego na poziomie szkolnictwa wyższego, uwzględniającej mechanizmy grywalizacji. Omówiono szczegółowo system motywacyjny oparty na wirtualnej walucie nazwanej Talentami i jego możliwy wpływ na zachowania użytkowników platformy.

Year

Volume

153

Pages

149-161

Physical description

Contributors

References

  • Deterding S., Meaningful Play: Getting "Gamification" Right, Google Tech Talk, 2011.
  • Kapp K.M., The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education, Pfeiffer, 2012.
  • Lipińska A., Platforma Kształcenia Społecznościowego WeLearning. System motywacji - instrukcja, WSE, Kraków, Retrieved from https://welearning.edu.pl/e-Learning/instrukcje.
  • Muntean C.I., Raising Engagement in e-Learning through Gamification, [in:] Proc. 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, pp. 323-329, October 2011.
  • Nicholson S., A User-Centered Theoretical Framework for Meaningful Gamification, Games Learning Society, Madison, 2012.
  • Nielsen J., Participation Inequality: Encouraging More Users to Contribute, Jakob Nielsen's alertbox, 9, 2006.
  • Norman D., The Design of Everyday Things, Doubleday, New York 1990.
  • Raymer R., Gamification-Using Game Mechanics to Enhance E- -Learning, "Elearn Magazine" 2011, 9(3).
  • Squire K., & Jenkins H., Harnessing the Power of Games in Education, "Insight" 2003, 3(1), p. 5-33.
  • Wójcik J. i in., Platforma Kształcenia Społecznościowego We- Learning. Analiza wymagań i specyfikacja systemu, WSE, Kraków, Retrieved from http://www.wse.krakow.pl/pl/Platforma_Ksztalcenia_Spolecznos.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2083-8611

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-7c4739b4-c66f-42d4-8930-f9f895e8cf69
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.