Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 7 | 121-131

Article title

Na przełomie medialnych epok. 25 lat „Gościa Koszalińsko-Kołobrzeskiego”

Content

Title variants

EN
At the turn of the media eras. 25 years of the “The Koszalin-Kolobrzeg (Kołobrzeg) Guest”

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł opisuje 25-letnią historię „Gościa Koszalińsko-Kołobrzeskiego”. Na przykładzie ćwierćwiecza działalności koszalińskiej redakcji tygodnika widać, jak szybko postępują zmiany w funkcjonowaniu mediów. Przez zaledwie 25 lat wygląd gazety i sposób działania oddziału zmieniły się radykalnie. W momencie pojawienia się strony internetowej można wręcz mówić o swego rodzaju medialnym przewrocie. W artykule podejmuje się także zagadnienie tożsamo¬ści oddziału lokalnego w odniesieniu do redakcji głównej, a także przedstawia się działalność koszalińskiego oddziału, która wykracza poza samo redagowanie czasopisma i strony internetowej.
EN
The article describes the 25-year history of the “The Koszalin-Kolobrzeg (Kołobrzeg) Guest”. On the example of its 25 years of activity, it is evident how quickly changes in the functioning of the media have been progressing. For only 25 years, the appearance of the newspaper and the way of journalistic work have changed radically. Since the appearance of the website, the change is even more visible. The article also deals with the issue of the identity of the local office of the weekly in relation to the main editorial office, and also presents its activities, which go far beyond the editing of the newspaper and the website.

Year

Volume

7

Pages

121-131

Physical description

Contributors

  • Kuria Biskupia Koszalińsko-Kołobrzeska – rzecznik prasowy
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Koszalinie
  • kierownik koszalińskiego oddziału „Gościa Niedzielnego”

References

  • Castells, Manuel.Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Poznań: Rebis, 2003.
  • „Co oznacza skrót VOD? O serwisach i modelach dystrybucji filmów i seriali”. Dostęp 11.06.2019. https://vodnews.pl/co-to-jest-vod-dystrybucja-filmow-i-seriali-w-internecie.
  • Domin, Czesław. „Słowo biskupa diecezjalnego z okazji połączenia dwutygodnika «Wierzę» z tygodnikiem «Gość Niedzielny»”. Gość Koszalińsko-Kołobrzeski 1 (1994): I.
  • Dzierżyńska-Mielczarek, Jolanta. „Zmiany na rynku prasowym w Polsce pod wpływem nowych technologii i Internetu”. Rocznik Historii Prasy Polskiej 4, 48 (2017): 6–28.
  • Goban-Klas, Tomasz. Media i komunikowanie masowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
  • „Komunikat bp. Edwarda Dajczaka z okazji 25-lecia Gościa Niedzielnego”. Dostęp 11.06.2019. http://www.diecezjakoszalin.pl/komunikat-bp-edwarda-dajczaka-z-okazji-25-lecia-goscia-niedzielnego.
  • Mielczarek, Tomasz. Raport o śmierci polskich gazet. Warszawa: Aspra, 2012.
  • Mielczarek, Tomasz. Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości. Warszawa: Universitas, 2018.
  • Misiewicz, Eryk. „W papierze”. Wszystko Co Najważniejsze 3 (2018): 3.
  • Owens, Howard. „Co mogą zrobić dziennikarze, aby uratować dziennikarstwo?”. Nowe Media 1 (2012): 53–54.
  • Parfianowicz, Wojciech. „25 lat między wierszami”. Gość Koszalińsko-Kołobrzeski 5 (2019): VI–VII.
  • Parfianowicz, Wojciech. „Komunikacja w Internecie jako szansa dla Kościoła na skuteczne funkcjonowanie na rynku medialnym na przykładzie diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej. Website Communication Model: narzędzie do analizy jakościowej portali internetowych”. Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie 21 (2014): 265–280.
  • Pawłowska, Karolina. „Prowokujcie do stawiania pytań. O «zmierzchu papieru» i wyzwaniach na następne ćwierć wieku mówi bp Edward Dajczak”. Gość Koszalińsko-Kołobrzeski 5 (2019): III.
  • Piekot, Tomasz. Dyskurs polskich wiadomości prasowych. Kraków: TAiWPN Universitas, 2013.
  • PS. „Mark Thompson: Drukowany «The New York Times» przetrwa najwyżej 10 lat”. Dostęp 6.06.2019. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/the-new-york-times-koniec-wersji-drukowanej-mark-thompson.
  • PS. „Prasa drukowana przetrwa, ale jako towar ekskluzywny i niszowy (opinie)”. Dostęp 11.06.2019. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prasa-drukowana-przetrwa-ale-jako-towar-ekskluzywny-i-niszowy-opinie.
  • Redakcja. „To już ćwierć wieku!”. Gość Koszalińsko-Kołobrzeski 5 (2019): I.
  • Sitkowska, Katarzyna. „Kulturowy wymiar ewolucji mediów w ujęciu przedstawicieli «Szkoły Toronto»”. Kultura – Media – Teologia 11 (2012): 42–54.
  • Szylko-Kwas, Joanna.„Odbiór fotografii prasowej w kontekście wizualnego alfabetyzmu (visual literacy)”. Studia Medioznawcze 1, 76 (2019): 29–41.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-7d864936-9aa8-4beb-aad4-755d55d8e8df
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.