PL EN


2016 | 1 (64) | 57-70
Article title

Wpływ kampanii politycznej w mediach społecznościowych na zachowania wyborcze młodych Polaków

Content
Title variants
EN
The infl uence of political campaign in social media for electoral behaviour of Polish youth
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Niniejsza praca jest próbą analizy oddziaływania praktyk komunikacyjnych w mediach społecznościowych prowadzonych przez ugrupowania polityczne i ich wpływu na motywacje i zachowania wyborcze pokolenia Y. Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania „Wybory z perspektywy młodych” przeprowadzonego w październiku 2015 r. przez agencję Odyseja Public Relations przy współpracy z Mobile Institute i Brand24. Badanie zrealizowano metodą CAPI na próbie 1341 polskich internautów powyżej 15. roku życia.
EN
The aim of this paper is to analyze the impact of communication practices in social media, carried by political parties during election campaigns on motivations and attitudes of the generation Y. It is based on “The election from the youth perspective study” conducted during the campaign forerunning the parliament election in October 2015, by Odyseja PR in collaboration with Mobile Institute and Brand24. The research was conducted though CAPI method on data gathering on the sample of 1341 Polish web users (above 15 years old).
Year
Issue
Pages
57-70
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-7f735a5d-6c11-49c4-8767-846bc87c0213
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.