Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 14 | 240-252

Article title

Konstrukcja i psychometryczna weryfikacja Kwestionariusza Orientacji Konsumpcyjnej (KOK)

Authors

Content

Title variants

EN
Construction and psychometric verification of the Consumer Orientation Questionnaire (KOK)

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono koncepcję opisu etapów tworzenia kwestionariusza do pomiaru Orientacji Konsumpcyjnej (KOK). Przedstawiono podstawy teoretyczne, na których opiera się Kwestionariusz, oraz poszczególne etapy procedury konstrukcji tego narzędzia. Wskazano także na znaczenie orientacji konsumpcyjnej w badaniach społecznych.
EN
The article presents the concept that describes the stages of creating the Consumer Orientation Questionnaire (KOK). It also presents the theoretical basis on which the questionnaire is based and the various stages of the tool creating process. The importance of consumer orientation in social research was also indicated.

Year

Issue

14

Pages

240-252

Physical description

Contributors

author
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

References

  • Adamczyk G., Kondycja moralna społeczeństwa polskiego w kontekście demonstratywnych i kompensacyjnych zachowań konsumenckich, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Socjologica” 2012, nr 40.
  • Bauman Z., Płynne życie, Wyd. Literackie, Kraków 2007.
  • Bauman Z., Konsumowanie życia, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Bylok F., Konsumeryzm jako ideologia współczesnych konsumentów, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą” 2011a, nr 51.
  • Bylok F., „Zdrowy” styl życia jako determinanta zachowań konsumentów, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2011b, nr 689.
  • Bylok F., Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów, „Konsumpcja i rozwój” 2012, nr 1.
  • Chlipała P., Społeczeństwo konsumpcyjne w świetle dorobku Zygmunta Baumana, „Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą” 2011, nr 51.
  • Gerstmann S., Podstawy psychologii krytycznej, PWN, Warszawa 1987.
  • Hejnicka-Bezwińska T., Orientacje życiowe młodzieży,Wyd. Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1991.
  • Jakubaszek W., Orientacje życiowe młodzieży. Na przykładzie badań w Ośrodku Szkolenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Krakowie, Wyd. Impuls, Kraków 2010.
  • Leksykon, PWN, Warszawa 1972.
  • Lewicki A., Procesy poznawcze i orientacja w otoczeniu, PWN, Warszawa 1960.
  • London M., Toward a theory of career motivation, „Academy of Management Review” 1983, nr 8 (4).
  • Marciniak M., Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska, Wyd. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.
  • Mróz B., Consumo ergo sum? Rola konsumpcjonizmu we współczesnych społeczeństwach, [w:] B. Mróz (red.), Oblicza konsumpcjonizmu,Wyd. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Nowak S., Postawy, wartości i aspiracje społeczeństwa polskiego. Przesłanki do prognozy na tle przemian dotychczasowych, [w:] S. Nowak (red.), Społeczeństwo polskie czasu kryzysu,Wyd. Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego,Warszawa 1984.
  • Pietrasiński Z., Rozwój z perspektywy jego podmiotu, [w:] M. Tyszkowa (red.), Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia, PWN,Warszawa1988.
  • Senge P. M., The fifth discipline: The art and practice of the learning organization, Wyd. Doubleday Currency, New York 1990.
  • Skarżyńska K., Orientacja egalitarna i nieegalitarna, [w:] J. Reykowski, K. Skarżyńska, M. Ziółkowski (red.), Orientacje społeczne jako element mentalności,Wyd. Nakom, Poznań 1990.
  • Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1979, T. 2.
  • Słownik psychologiczny, PWN, Warszawa 1979.
  • Szczepański J., Zagadnienia konstruowania i realizacji modelu i wzorów konsumpcji socjalistycznej, [w:] J. Szczepański (red.), Badania nad wzorami konsumpcji, Wyd. PAN, Instytut Filozofii i Socjologii, Wrocław 1977.
  • Ziółkowski M., Orientacje indywidualne a system społeczny, [w:] J. Reykowski, K. Skarżyńska, M. Ziółkowski (red.), Orientacje społeczne jako element mentalności,Wyd. Nakom, Poznań 1990.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-815b16b5-b212-49eb-b7d4-0fa1a745ba8e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.