Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2010 | 1 | 65-71

Article title

„Globalny nastolatek” jako efekt globalnej kultury i stylu życia

Content

Title variants

EN
„The global teenager” as an effect of global culture and lifestyle

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem artykułu jest charakterystyka kategorii globalnego nastolatka jako efektu globalnej kultury i stylu życia. W ramach pracy autorka przybliżyła główne kryteria określające globalnego nastolatka: umiejętność korzystania z globalnej rozrywki, łatwość w posługiwaniu się językiem angielskim, biegłość w wykorzystywaniu współczesnych środków komunikacji i mediów oraz konsumowanie określonych marek. Globalny nastolatek potrafi zatem umiejętnie funkcjonować w ramach „globalnej kultury młodzieżowej”, realizując tym sposobem charakterystyczny styl życia.

Keywords

Year

Issue

1

Pages

65-71

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

References

  • Baker W. (1989). The global teenager, Whole Earth Review, 65.
  • Barnet R. J., Cavanagh J. (1999). Global pop the sound of money, The Aisling Magazine, 25.
  • Bauman Z. (1994). Dwa szkice o moralności ponowoczesnej. Warszawa: Instytut Kultury.
  • Bauman, Z. (2000). Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika. Przeł. E. Klekot. Warszawa: PIW.
  • Bauman Z. (2001). Tożsamość – jaka była, jest, i po co? W: A. Jawłowska (red.) Wokół problemów tożsamości. Warszawa: Wydawnictwo LTW.
  • Bourdieu P. (2004). Męska dominacja. Przeł. L. Kopciewicz, Warszawa: Oficyna Naukowa.
  • Burszta W. J., Kuligowski W. (1999). Dlaczego kościotrup nie wstaje. Ponowoczesne pejzaże kultury. Warszawa: Sic!.
  • Coupland D. (1989). Pokolenie X. Warszawa: Wydawnictwo Prószyński i S-ka.
  • Kelly K. (1990). Apocalypse juggernaut, goodbye – population growth – The global teenager. Whole Earth Review, 65, 46.
  • Kelly K. (1990). Selling the world; mouseketeers to marketers – The Global Teenager, Whole Earth Review, 65, 46.
  • Klein N. (2001). No logo. London: Flamingo.
  • Melosik Z. (2000) Kultura instant – paradoksy pop-tożsamości, W: M. Cylkowska-Nowak (red.) Edukacja, Społeczne konstruowanie idei i rzeczywistości. Poznań: Wydawnictwo Wolumin.
  • Melosik Z. (2002). Globalny nastolatek. (Re)konstrukcje tożsamości w ponowoczesnym świecie. Horyzonty Wychowania, 3.
  • Melosik Z. (2003). Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.) Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. II. Warszawa: PWN.
  • Melosik Z. (2003). Pedagogika postmodernizmu. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.) Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. I. Warszawa: PWN.
  • Melosik Z. (1999). Ponowoczesny świat konsumpcji. W: Z. Melosik (red.) Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń-Poznań: Wydawnictwo Edytor.
  • Schwartz P. (1991). The Art of the Long View: Planning for the Future in an Uncertain World. New York.
  • Ventura M. (1994). The age of endarkenment. Utne Reader, 64.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-86674c2e-07fe-4a62-87de-1120195f0b40
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.