Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2010 | 1 | 1 | 102-114

Article title

Dekwalifikacja – nowe wyzwanie dla edukacji zawodowej

Content

Title variants

EN
Deqalification new challenge for professional education

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Rozwój techniki ujawniający się we wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych i nowych środków techniki − jak się to czasem określa: „idiotoodpornych” − nie wymusza posiadania wysokich kwalifikacji zawodowych. Wystarczy proste przyuczenie, przeszkolenie, trening. Taka sytuacja stawia przed edukacją zawodową nowe wyzwania. Akcent musi być położony na wychowanie zawodowe ku wartościom pracy człowieka.
EN
Development of technology coming out in initiation the new technological solutions and new means of technology development how oneself it defines with this time: foolishness resistant it does not it extort possession high professional qualification. Training will suffice simple, training, training. Such situation places before professional education new challenges. Accent has to be laid on professional education towards values of the man’s work.

Year

Volume

1

Issue

1

Pages

102-114

Physical description

Dates

published
2010

Contributors

References

  • Denek K. (2003), Edukacja zawodowa z perspektywy rynku pracy [w:] Pedagogika pracy w kontekście integracji europejskiej, red. Z. Wiatrowski, U. Jeruszka, H. Bednarczyk, Warszawa.
  • Denek K. (2003), Teoretyczne i aplikacyjne konteksty edukacji zawodowej dla pracy, rynku i czasu wolnego [w:] Edukacja wobec rynku pracy. Realia − możliwości − perspektywy, red. R. Gerlach ,Bydgoszcz.
  • Ford H. (1923), Life and Work, za: Rifkin J. (2001), Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej, Wrocław
  • Friedman G. (1960), Maszyna i człowiek. Warszawa.
  • Friedman G. (1967), Praca w okruchach, Warszawa.
  • Furmanek W. (1993), Wybrane problemy teorii kształcenia zawodowego, Rzeszów.
  • Furmanek W. (2001), Podstawy edukacji zawodowej, Rzeszów.
  • Furmanek W. (2003), Nowe formy organizacji i świadczenia pracy. Telepraca [w:] Edukacja wobec rynku pracy. Realia − możliwości −perspektywy, red. R. Gerlach, Bydgoszcz.
  • Godlewski M. (1975), Pedagogika, Warszawa.
  • Klasyfikacja zawodów i specjalności (1983), Warszawa.
  • Kotarbiński T. (1960), Sprawność i błąd, Warszawa.
  • Nomenklatura zawodów i specjalności (1965), Warszawa.
  • Nowacki T. (1973), Podstawy dydaktyki zawodowej, Warszawa.
  • Nowakowski J., red. (1979), Nauka o pracy, Warszawa.
  • Nowicki M. (1977), Kształcenie zawodowe w przyszłym systemie polskiej oświaty, Warszawa.
  • Rachalska W., Wiatrowski Z. (1980), Pedagogika pracy, Warszawa.
  • Rifkin J. (2001), Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej, Wrocław.
  • Schultz D.P. (1990), Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska, Warszawa.
  • Sosnowski T. (1970), Zakład pracy jako środowisko wychowawcze, Warszawa.
  • Szaniawski I. (1967), Humanizacja pracy a funkcja społeczna szkoły, Warszawa.
  • Sztumski W., Paradoksalne społeczeństwo wiedzy, http://www.sprawynauki.edu.pl/index2.php?option
  • Szwarc K. (1958), Światła i cienie automatyzacji, „Technika i Nauka”, nr 2.
  • Taryfikator kwalifikacyjny dla robotników resortu przemysłu mięsnego i mleczarskiego (1956a), Warszawa.
  • Taryfikator kwalifikacyjny dla robotników przemysłu tytoniowego (1956b), Warszawa.
  • Wiatrowski Z. (2000), Pedagogika pracy w zarysie, Bydgoszcz.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-86a4020d-f5c2-4848-8f19-e161cc493711
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.