Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


System messages
  • Session was invalidated!

Journal

2018 | 52 | 315-327

Article title

Non-typical letter activities and their effectiveness in foreign language lessons – EFL secondary school students’ perceptions

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Non-typical letter activities and their effectiveness in foreign language lessons – EFL secondary school students’ perceptions The main aim of this article is to verify the effectiveness of non-typical lesson activities, involving the completion of a letter, in classroom conditions; and in implementing modern approaches to foreign language learning and teaching. Apart from presenting theoretical information on the notion of a letter and the concept of effectiveness in language education, the following account also provides insight into letter-based practical activities and identifies some consequences of their application in EFL classes. It delineates the opinions of secondary school students who, in an anonymous questionnaire, expressed their views on the letter activities offered to them in their lessons. Their opinions provide evidence in support of the content and concepts distinguished and discussed in the theoretical part of this paper.

Journal

Year

Issue

52

Pages

315-327

Physical description

Contributors

author
  • Wielkopolska Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Środa Wielkopolska
  • Kirchliche Pädagogische Hochschule, Wien/Krems
  • Universidad de Murcia

References

  • Arju, S. (2017). Impact of an intervention program on pre-writing strategies in fostering writing achievement of Bangladeshi EFL students. Konin Language Studies KSJ 5(1), 117-134. http://www.ksj.pwsz.konin.edu.pl/wp-content/uploads/2017/09/KSJ-51-117-134.pdf (retrieved on 20th June 2018).
  • Cambridge English Dictionary. (2018). Letter – definition. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/letter (retrieved on 17th June 2018).
  • Cimcoz, Y. (1999). Teaching ESL/EFL students to write better. The Internet TESL Journal Vol. 5, No. 10. http://iteslj.org/Techniques/Cimcoz-Writing.html (retrieved on 20th June 2018).
  • Del Lungo Camiciotti, G. (2014). Letters and letter writing in early modern culture: An introduction. Journal of Early Modern Studies 3, 17-35.
  • Elsner, D. (2010). Englisch in der Schule unterrichten. München: Oldenburg.
  • Gąsiorkiewicz-Kozłowska I., Kowalska J. (2012). Język angielski: Poziom podstawowy. Kraków: Wydawnictwo Szkolne Omega.
  • Harmer, J. (2007).The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson.
  • Iwata A., Suzuki A. (2017). Managing an EFL free writing course: Students’ perceptions of the course and reactions to teacher feedback. http://www.jacet-hokkaido.org/JACET_ RBET_pdf/2017/Iwata%20&%20Suzuki_2017.pdf (retrieved on 20th June 2018).
  • Kębłowska, M. (2017). Program nauczania języka angielskiego: Kurs kontynuacyjny dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej zgodny z nową podstawą programową obowiązującą od 2017 roku: II etap edukacyjny. Warszawa: Express Publishing & EGIS.
  • Komorowska, H. (2004). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
  • Krajewska, M. (2012). Program nauczania języka angielskiego dla IV etapu edukacyjnego (szkoła ponadgimnazjalna). Warszawa: Macmillan Polska.
  • Krawiec, M. (2015). Project work and its relevance to modern approaches in foreign language education. Orbis Linguarum 42, 441-462.
  • Majchrzak, O. (2018). Learner Identity and Learner Beliefs in EFL Writing. Cham: Springer.
  • Malkoc, A.M. (2012). Letter Writing in English: Rationale and Models for Social and Business Letters. Washington, D.C.: English Language Programs Division, Bureau of Educational and Cultural Affairs, U.S. Information Agency. https://mathresearchkhemmy. files.wordpress.com/2012/06/e_letter-writing-in-english.pdf (retrieved on 19th June 2018).
  • Puchta, H., Rinvolucri, M. (2005). Multiple Intelligences in EFL. Innsbruck: Helbling.
  • Schmitt, N. (2008). Instructed second language vocabulary learning. Language Teaching Research 12(3), 329-363.
  • Siek-Piskozub, T. (1995). Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
  • Siek-Piskozub, T. (1997). Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
  • Siek-Piskozub, T. (2001). Uczyć się bawiąc: Strategia ludyczna na lekcji języka obcego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Siek-Piskozub, T. (2002). Umuzykalnienie glottodydaktyki: Muzyka i piosenka na lekcji języka obcego. Poznań: Motivex.
  • Siek-Piskozub T., Wach A. (2006). Muzyka i słowa: Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
  • Skrzypczyńska, J. (2002). Wykorzystanie fotografii na lekcji języka angielskiego. Języki Obce w Szkole 1, 22-26.
  • Skrzypczyńska, J. (2003). Teksty typu fiction i non-fiction jako źródło ćwiczeń słownikowych w nauczaniu języka angielskiego. Języki Obce w Szkole 2, 101-106.
  • Skrzypczyńska, J. (2006). Obraz jako impuls do kształtowania umiejętności argumentowania. Języki Obce w Szkole 2, 115-121.
  • Sosnowska J., Wieruszewska M.M. (2012). Program nauczania języka angielskiego: IV etap edukacyjny. Warszawa: Oxford University Press.
  • Stefańska, J. (2017). Program nauczania języka angielskiego dla klas IV – VIII. Warszawa:
  • Pearson.
  • Tomlinson, C.A. (2016). The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. Alexandria: Pearson.
  • Ur, P. (2011). A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ur, P. (2012). A Course in Language Teaching. Revised edition. Cambridge: Cambridge University Press.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-882a4bf2-7aba-4c2d-9cb1-52015a51440c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.