Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


System messages
  • Session was invalidated!
2015 | 11 | 157-169

Article title

Wykorzystanie źródeł informacji marketingowej przez przedsiębiorstwa usługowe : wyniki badania

Authors

Title variants

EN
Sources of Marketing Informations by Service Enterprises Take Advantage : Result Research

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem publikacji jest ukazanie, jakie jest zróżnicowanie znaczenia różnych źródeł pozyskiwania informacji marketingowej przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność usługową na polskim rynku, a także wskazanie różnic częstotliwości wykorzystania zidentyfikowanych źródeł informacji w przekroju wybranych cech przedsiębiorstw oraz cech obsługiwanego przez przedsiębiorstwa rynku.(fragment tekstu)
EN
The aim of the publication is to show the diversity of the significance of different sources of marketing information in companies conducting services activity on the Polish market. Theses are formulated on results of research conducted by the Marketing Department of Cracow University of Economics in 2013. The subject of the research was: "The scope and conditions of marketing use by companies in Poland". For services companies validity of the various sources of information is the differentiate. Company's own experience and intuition prevail as the most important information sources, and least important to the study commissioned specialized agencies. Features of markets served by enterprises does not relate to differentiation of information sources used by companies.(original abstract)

Year

Issue

11

Pages

157-169

Physical description

Contributors

author
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania

References

  • Кареrа K., Kuziak М., Niestrój R., Założenia, przebieg badań i ocena zebranego materiału, [w:] R. Niestrój, P. Hadrian (red.), Marketing polskich przedsiębiorstw w 25-leciu gospodarki rynkowej, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2014.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
  • Rawski M., Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, [w:] A. Czubała (red.), Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2012.
  • Sojkin В., Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-89962a4a-394a-40fc-af92-962dd036370d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.