Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2014 | 7 | 181-194

Article title

Студенты, аспиранты и стажeры из Армении, Азер- байджана и Грузии в Польше

Content

Title variants

EN
Students, Doctoral Students and Probationers from Armenia, Azerbaijan and Georgia in Poland

Languages of publication

RU

Abstracts

PL
Studenci, doktoranci i stażyści z Armenii, Azerbejdżanu i Gruzji rozpoczęli przyjazdy na studia i staże do Polski na przełomie XX/XXI w. Powodem były przemiany polityczne w Polsce, dzięki którym dostęp do polskiego rynku edukacyjnego stał się łatwiejszy, a oferta przygotowana przez polskie uczelnie atrakcyjniejsza. Duże znaczenie w zwiększeniu przyjazdów cudzoziemców do Polski miały nowe programy stypendialne stworzone na mocy bilateralnych umów rządowych, planów wykonawczych inicjatyw międzynarodowych tj. Partnerstwo Wschodnie oraz propozycji organizacji pozarządowych.
EN
Students, doctoral students and trainees from Armenia, Azerbaijan and Georgia started arriving to study and for internships in Poland at the turn of the 20th and 21st century. The reason for that were the political changes in Poland, thanks to which the access to Polish education market has become easier, and the offer prepared by Polish universities more attractive. New scholarship programs, which were established under bilateral government contracts, implementation plans of international initiatives such as the Eastern Partnership and the proposals of NGOs, were crucial in boosting the arrivals of foreigners to Poland.

Publisher

Journal

Year

Issue

7

Pages

181-194

Physical description

Artykuł

Dates

published
2014-10-10

Contributors

  • Politechnika Gdańska

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1899-3109

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-8ab88781-84c6-45ab-aaa2-5aa02ea424cb
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.