Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 3/2 | 247-260

Article title

Współczesne trendy zachowań konsumenckich

Content

Title variants

EN
The Contemporary consumer Trends

Languages of publication

PL EN

Abstracts

EN
As a result of human development, globalization and internationalization of economic activities has changed the consumption over the years. Consumption, which is one of the main expenditure groups that make up the global demand. Forms and ways purchasing goods and services by households have evolved as a result of the use of new distribution channels and opportunities of new technology. The article presents the issue of contemporary consumer behavior. This work discusses the online shopping (online stores and auctions), group shopping, purchasing experience and showrooming. The paper shows main trends and consumer preferences in this fi eld, changes in the time domestically and globally.

Keywords

Year

Issue

3/2

Pages

247-260

Physical description

Contributors

References

  • Bellon M., Zakupy online? Raz na jakiś czas, „Puls Biznesu” 2013, nr 73 E-commerce w Polsce 2012 w oczach internautów, www.gemius.pl (dostęp 6.05.2013) Gerapich A., E-commerce w Polsce. Rynek, nabywcy, trendy, www.pbi.pl (dostęp 12.05.2012) Górnik-Durose M., Kupowanie rzeczy, kupowanie doświadczeń – nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich, w: Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych. Przedsiębiorczość – pieniądze – konsumpcja, red. M. Goszczyńska, M. Górnik-Durose, Difi n, Warszawa 2010 Jończak M., Chróścielewski A., Polacy na Gwiazdkę – praktyczni czy romantyczni? Prezentacja wyników badania świątecznych zwyczajów zakupowych w Polsce i Europie, Deloitte 2012 Rocznik Statystyki Międzynarodowej 2012, GUS, Warszawa 2012 Showrooming: empowering consumer electronics shoppers, IPSOS MediaCT, IAB 2012 Van Boven L., Gilovich T., To do or to have? That is the question, “Journal of Personality and Social Psychology by the American Psychological Association” 2003, vol. 85, no. 6 Zakupy grupowe w Polsce: serwisy, oferta, popularność wśród internautów, PBI, www.pbi.pl (dostęp 12.05.2012)

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-8bf76ce4-d9f3-42bb-bfeb-4b15d56d3297
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.