PL EN


2015 | 5 | 183-190
Article title

Romantyczni szaleńcy z głowami w chmurach czy śmiałkowie uparcie dążący do celu? – analiza porównawcza marzeń dzieci z Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenia) oraz Czaplinka (Polska)

Content
Title variants
EN
Romantic maniacs with their heads in the clouds, or daredevils stubbornly pursuing their goal? - A comparative analysis of the dreams of children from Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenya) and Czaplinek (Poland).
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem referatu jest przedstawienie marzeń uczniów wybranych szkół: w Biharamulo (Tanzania), Laare (Kenia) oraz Czaplinku (Polska). Analiza badań powstała w oparciu o wypowiedzi uczniów na temat wykonanych fotografii. Autorskie zdjęcia dzieci i młodzieży były materiałem pomocniczym i wywoławczym do przeprowadzenia wywiadów na temat tego, jakie są marzenia uczniów. Obraz stanowił medium komunikacji i współpracy między studentami a dziećmi i młodzieżą. Wnioski z badań koncentrują się głównie na różnicach i podobieństwach międzykulturowych.
EN
The aim of the article is to present the hopes and aspirations of pupils in selected schools in Biharamulo, Laare and Czaplinek. An analysis of the research conducted on the basis of pupils’ answers to questions concerning photographs they had taken. The photographs taken by the youngsters were an aid material in stimulating them to talk about their dreams and asprations. The photographs were a medium of communication and co-operation between students and young people. The conclusions of the research concentrate on intercultural differences and similarities.
Year
Issue
5
Pages
183-190
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
author
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Ul. Wieniawskiego 1, 60-712 Poznań
References
  • Bibliografia:
  • [1] Banaszak K., Barabasz G., Leszkowicz M., Pedagodzy na krańcu świata czyli o tanzańskich nauczycielach, ich uczniach i szkołach, Poznań 2014.
  • [2] Czubocha K., Separatyzm etniczny w dobie praw człowieka – nowe wyzwanie dla państwa narodowego i społeczności międzynarodowej, Toruń 2012.
  • [3] Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011.
  • [4] Gilarowski J., Afryka dzisiaj. Piękna, biedna, różnorodna, Warszawa 2012.
  • [5] Golka M., Socjologia kultury, Warszawa 2013.
  • [6] Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Poznań 2000.
  • [7] Jemielniak D., Badania jakościowe. Podejścia i teorie, Warszawa 2012.
  • [8] Matsumoto D., Juang L., Psychologia międzykulturowa, Gdańsk 2007.
  • [9] Mushi P. A. K., History and development of Education in Tanzania, Dar es Salaam 2009.
  • [10] Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
  • [11] Pink S., Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach, Kraków 2009.
  • [12] Vordbich R., Plemienna i postplemienna Afryka. Koncepcje i postaci wspólnoty w dawnej i współczesnej Afryce, Poznań 2012.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2299-2014
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8d417c59-0f13-4d81-8312-425aa102637e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.