PL EN


2015 | 11 | 103-122
Article title

Gra edukacyjna jako narzędzie kształtowania kompetencji w zakresie komunikowania się

Title variants
EN
Educational Game as a Tool for Development of Competence of Communication
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem niniejszej publikacji jest wykazanie na podstawie doświadczeń własnych, że redefinicja uwarunkowań prowadzenia zajęć akademickich z wykorzystaniem gry decyzyjnej pozwala stworzyć warunki do kształtowania miękkich kompetencji uczestników tych zajęć ze szczególnym naciskiem na umiejętność komunikowania się. Czynnikiem warunkującym powodzenie jest m.in. nieco szersze spojrzenie na zagadnienie i zastanowienie się, w jaki sposób określić warunki udziału studentów w rozgrywce, aby osiągnąć nie tylko merytoryczne cele gry. Przedmiotem analizy w niniejszym artykule są doświadczenia z wykorzystywania gry edukacyjnej Market Place w zajęciach dydaktycznych prowadzonych na WSEI przez studentów studiów niestacjonarnych kierunku informatyka i ekonometria w latach 2008-2011. Prezentacja opinii i wniosków została poprzedzona ogólnym przeglądem pojęć i kwestii, które zdaniem prowadzących te zajęcia są kluczowe, jeśli chodzi o kształtowanie miękkich kompetencji wśród studentów kierunku informatyka i ekonometria.(fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to discuss conclusions from the analysis of opinion of students participating in the educational game. Educational game is played by groups of people who must agree among themselves on a business decision. In this way they not only learn business principles but also develop their communication skills.(original abstract)
Year
Issue
11
Pages
103-122
Physical description
References
  • Aronson E. ,Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 1998.
  • Czechowska A., Kompetencja komunikacyjna w glottodydaktyce, [w:] A. Dąbrowska [red.], Wrocławska dyskusja o języku polskim, WTN, Wrocław 2004.
  • Czy polscy pracodawcy sprostają nowym wyzwaniom?, [red.] M. Jończak, A. Woźny, raport opracowany wspólnie przez konsultantów Deloitte oraz Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Warszawa 2011, http:// www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local Assets/Documents/Ra-porty, badania, rankingi/pl_HR_Trendy_2011.pdf [dostęp: 8.07.2013].
  • Elmore Т., Generation iY, Publisher: Poet Gardener Publishing, Atlanta 2010.
  • Fazlagić J., Charakterystyka pokolenia Y, "e-Mentor" 2008, vol. 25, nr 3.
  • Florida R., Narodziny klasy kreatywnej, Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
  • Gandziarowska-Ziołecka J., Berezowska N., Inspiracja światem gier: jak wygląda rynek gier szkoleniowych w Polsce?, "Personel i Zarządzanie" 2013, nr 3.
  • Hebda E., Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkól zawodowych, s. 4, raport z projektu Wiesz, bo chcesz realizowanego przez AM Agencję Marketingu w partnerstwie z TWP, http://wieszbochcesz.eu/index. php?option=com_docman&task=cat_view&gid=17&Itemid=81&limit-start=8 [dostęp: 8.07.2013].
  • Hyla M., Nowa era szkoleń, czyli rozwój na zawołanie, "Personel Plus", kwiecień 2011.
  • Hymes D., The concept of communicative competence revised, [w:] M. Put (red.), Thirsty years of linguistic evolution,J. Benjamins Pub. Co., Philadelphia 1992.
  • Karwowski L., Oczekiwania pracodawców w zakresie kompetencji absolwentów, Związek Pracodawców Dolnego Śląska, http://www.zpds.com.pl/Sta-ra_www/artykul_czegooczekuje.html [dostęp: 8.07.2013].
  • Kolb D.A., Boyatzis R.E., Experiential Learning Theory: Previous Research and New Directions, [w:] R.J. Sternberg and L.E Zhang (red.), Perspectives on cognitive, learning, and thinking styles, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers Mahlwah, NJ London 2001.
  • Martin C.A., Tulgan В., Managing Generation Y: Global Citizens Born in the Late Seventies and Early Eighties, Publisher: HRD Press; Amherst 2001.
  • Matczak A., Kwestionariusz kompetencji społecznych. Podręcznik, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa 2001.
  • McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa, Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  • Mikułowski Pomorski J., Necki Z., Komunikowanie skuteczne?, Ośrodek Badań Prasoznawczych, RSW "Prasa-Książka-Ruch", Kraków 1983.
  • Nawrocki J.R., Wojciechowski A., Extreme89 - gra symulacyjna pomagająca zrozumieć Programowanie Ekstremalne, http://www.e-informatyka.pl/wiki/ Extreme89_gra_symulacyj na_pomagaj ca_zrozumie _Pro- gramowanie_Ekstremalne [dostęp: 16.05.2015].
  • Niećko-Bukowska В., Problematyka odpowiedzialności perlokucyjnej w pracy nauczycielskiej, 2007, vol. XV.
  • Oczekiwania przedsiębiorców wobec uczelni wyższych - raport z badań, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2010, http://www.skillsforthefuture.com/ pliki/SKIFF-Raport-z-badan-PL. pdf [dostęp: 8.07.2013].
  • Oleś M., Asertywność u dzieci, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1998.
  • Sunni В., Dave G., James M., Gamestorming Gry biznesowe dla innowatorów, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
  • Tapscott D., Williams A., Macrowikinomics: Rebooting Business and the World, Penguin Group, London 2010.
  • Turlej M., Kompetencje absolwentów uczelni wyższych w świetle oczekiwań pracodawców, raport Specjalisty ds. Rekrutacji SAGE sp. z o.o. http://wsp.pl/ file/52_639322716.pdf [dostęp: 8.07.2013].
  • Tyler К., The Tethered Generation, "HR Magazine" 2007, vol. 52, nr 5.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8ddc61e5-826e-4a63-abf8-de664fd93a13
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.